Lemony Snicket: A Series of Unfortunate Events (2004) Drie kinderen worden na de dood van hun ouders ondergebracht bij de bizarre Count Olaf (Jim Carrey) die alleen maar uit is op hun erfenis

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (92 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
    Figurant

Standaard

echt super dat er eindelijk een film komt over dit super leuke boek. Ik heb alle delen al gelezen(ook de loze lift) en wil er gelijk naar toe. Alleen wel raar want ze heten in het boek: Violet, Claus en Roosje in plaats van Sunny. maar ik ga er gelijk heen en ieder die dit leest(mailtje) moet alle boeken gaan lezen en hoop dat ook deze serie een vervolg van komt en net zo populair wordt als Harry Potter. ik geef het zeker, echter (ik verlos jullie van het gelul) een dikke vette 10

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Jim Carrey als meester in vermommen, dat kan alleen maar lachen worden! Het boek ken ik niet, maar ik ben benieuwd.

Gr. Linda

Figurant Henk V.'s schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Ben het wel met Willem eens, en Carrey is mij wat te overdadig soms in de film. Te veel cabaret - achtig.

Figurant

Standaard

Leuk e film. Alleen gebeurt er niet echt veel.
    Jim carrey speelt hier weer als vanouds een meesterlijke rol.

Figurant malla's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

dit lijkt me wel een leuke film. natuurlijk om dat carrey erin speelt. het verhaal weet ik niet of me het zal boeien. maar laat ik het een kans geven. dus we zien wel.
    ben benieuwd.

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

Op zich een grappige film. De 3 kids maken veel avonturen mee. Maar een echt goed verhaal vind ik het niet. Ook het einde is een beetje vaag. Ik gok op een 2de deel van deze film gezien het open einde.

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Een uitstekende boekverfilming zoals het hoort. De film omvat de eerste 3 delen, waardoor het soms wat snel gaat. Jim Carrey weer in een glansrol, maar niet zo irritant als in "the cable guy". Het is ook geen Jim Carrey film, waarbij je van je stoel valt van het lachen. Maar het is een echte Lemony Snicket film ...

Guest

Standaard

De donkere en akelige wereld van Lemony Snicket (eigenlijk Daniel Handler zelf die op deze manier als verteller in zijn eigen wereld binnenstapt) leent zich uitstekend om verfilmd te worden. De fantasiewereld komt met prachtige decors en kostuums helemaal tot leven. Ook de intro en de aftiteling zijn met evenveel oog voor detail en met eenzelfde laagje donkere humor als de rest van de film afgewerkt.

Jim Carrey is zoals vaak weer alomtegenwoordig in deze film. Wie gruwelt van de gekke bekken van de acteur gaat zich weer verschrikkelijk ergeren, wie daarentegen zoals ik ook bijvoorbeeld "How the Grinch Stole Christmas" kon smaken gaat gegarandeerd met volle teugen genieten van "Lemony Snicket". Een ster (en babe) in wording is ongetwijfeld Emily Browning. Het meisje dat zich reeds in "Ghost Ship" liet opmerken, staat dankzij haar uitstekende vertolking van Violet nu aan de rand van de grote doorbraak. Verder passeren ook nog gevestigde waarden zoals Meryl Streep, Dustin Hoffman of Jude Law de revue. "Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events" komt op het ideale ogenblik in de bioscoop. De afgelopen kerstvakanties liep het in de bioscopen storm voor Lord of the Rings of Harry Potter. Dit jaar moet "Lemony Snicket" de fantasieleemte opvullen. De film kan net niet tippen aan de 2 genoemde voorgangers, maar zal zowel groot als klein ook niet teleurstellen. Ideaal om een donkere winteravond door te komen.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Leuke film echt! In het begin viel die beetje tegen maar voor de rest echt leuke film! Wat nou kinderfilm haha, ik ben 21 en degene waarmee ik was is 22. We vonden het beide een leuke film!

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Nou, boek ken ik nog steeds niet maar heb vanavond de film bekeken en heb me uitstekend vermaakt in de bios!

Geen dijenkletser inderdaad, maar een film met donkere humor en inderdaad wat gekke typetjes van Jim Carrey.

Echt hilarisch overigens: Sunny, het zich-overal-in-vast-bijtende baby-zusje!

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten