Memoirs of a Geisha (2005) Romantisch drama naar het boek van Arthur Golden over een beeldschoon vissersmeisje dat verkocht wordt aan een geishahuis in Kyoto

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (291 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: Memoirs of a Geisha

Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Runner
    7 van de 10 sterren

Standaard Memoirs of a geisha

Een tragish verhaal over een jong meisje verkocht aan een geisha huis, die worsteld voor haar bestaan. Wanneer ze besluit om samen met haar mentor, geweldige rol van Michelle Yeoh, de strijd aan te gaan met haar concurenten, veranderd ze van onschuldig meisje in een beeldschone, krachtige jonge vrouw. Als de populairste geisha krijgt ze de aandacht van alle mannen. maar haar liefde voor 1man is onbereikbaar.... Kyoto met zijn prachtige art design, en kleding. Zhang Ziyi die weer eens een geweldige rol neerzet. Grote minpunten van de film is dat het engels gesproken is. Dat verwoest een groot deel van de authentieke sfeer en de overheersende muziek, dat snel begint te vervelen.

Crew Chanty1981's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Ik vond het een hele mooie film! Ik raad het de dames zeer zeker aan. Het is magisch, romantisch en ook triest.

Crew Chanty1981's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door disturbing_situation
    Een tragish verhaal over een jong meisje verkocht aan een geisha huis, die worsteld voor haar bestaan. Wanneer ze besluit om samen met haar mentor, geweldige rol van Michelle Yeoh, de strijd aan te gaan met haar concurenten, veranderd ze van onschuldig meisje in een beeldschone, krachtige jonge vrouw. Als de populairste geisha krijgt ze de aandacht van alle mannen. maar haar liefde voor 1man is onbereikbaar.... Kyoto met zijn prachtige art design, en kleding. Zhang Ziyi die weer eens een geweldige rol neerzet. Grote minpunten van de film is dat het engels gesproken is. Dat verwoest een groot deel van de authentieke sfeer en de overheersende muziek, dat snel begint te vervelen.
    Inderdaad dat er Engels in de film gesproken wordt is erg vreemd, dat maakt het minder realistisch. De muziek vond ik niet zo storend.

Figurant Darth Vikash's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard Memoirs of a Geisha

Hele mooie film, moet je zeker gaan kijken. De sfeer is betoverend en de muziek laat je meezweven met het verhaal en de romantiek van de film, echt de moeite waard

Figurant folmfreak2403's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Deze film was beter dan ik had verwacht. Ik heb het boek gelezen en toch vind ik de film beter
    Life hasn't dished me out the best hands of cards, but sh*t happens to most of us. You can't let life beat you up, you have to take lemons and make lemonade out of it

Producent moootje's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

lijkt me een mooie emotionele film...

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Filmfocus brandt de film onterecht af!! Ik vond 't absoluut de moeite waard, blij dat ik 'm gezien heb!!
    Ik bedoel, een film waarbij je bij de aftiteling nog steeds stil bent en nog in de film zit, is sowieso een goeie film!!

Typische film om wel in serieuze bui heen te gaan!

Figurant
    10 van de 10 sterren

Question geen

ik heb deze film maar ik heb hem nog niet gezien kan iemand mij uitleggen wat een geisha is alsjebliefd

Figurant

Thumbs up memoirs of a Geisha

hele mooie romantiche film, hou ik wel van.
    nu weet ik van een collega dat het boek ook erg mooi is. dus die gaan we dan ook maar even lezen.
    en hopen dat er nog meer van deze films komen, zo ja ben ik weer van de partij.

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten