A Nightmare on Elm Street (2010) In deze horrorklassieker in een nieuw jasje rijgt horror-icoon Freddy Krueger opnieuw slapende tieners aan zijn vlijmscherpe messen

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

5 van de 10 sterren (85 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
    Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    1 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akasha Bekijk bericht
    Mooie vergelijking met een magnetronmaaltijd! Bitter vs lauw.
    Ik hoef deze film sowieso niet te zien.
    Ik keek deze film alleen omdat me hyvesleden erom vroegen, ze wilden er een review van om er misschien heen te gaan. Ik kan toch gratis naar de film, voor mij dus niet zo zorg xD Maar hij valt zeker tegen. Maar hij is beter dan A Nightmare on Elmstreet 4 en 5, wellicht dat voor sommige mensen nog iets positiefs betekent.

1 van de 10 sterren

Standaard

In 1984 maakten Wes Craven met een klein budget de cult succes ''A Nightmare on Elm Street''. Net als zo beetje alle andere originele horrorfilms uit de jaren 80 en 90, krijgt deze horrorklassieker ook een make-over. Alleen moeten we eerlijk toegeven - Is dat met Freddy Krueger echt nodig ?

We zien een groepje kinderen [ waaronder het personage Nancy uit de de allereerste film ] die opmerken dat hun nachtmerries wel erg realistisch overkomen. En ieder van hun ziet er een vreemde man in onder de naam Freddy. Met weinig geluk en hoop angst proberen ze de nachtmerrie toer van Freddy te overleven om achter de koudbloedige waarheid te komen.

Slapen tijdens een Anti-Slaap film -

A Nightmare on Elm Street werd door beginnend filmmaker Samual Bayer geregisseerd. Grote fout omdat Bayer compleet de kunst van de originele film weglaat. Je krijgt niet eens een simpel proloog te zien, maar meteen de ene schrikscene na de andere. Van Freddy in een restaurant, tot Freddy 2 minuten later op de begravenis van degene die stierf in het restaurant. Kortom - Geen moment van rust.

- Haley krijgt overbetaald -
    Jackie Earl Haley speelt hier de rol van Freddy Krueger, en is een uitstekende opvolger voor Robert Englund. Het grote probleem voor Haley hier is dat hij ontzettend weinig te doen krijgt, en als een goedkope slasherschurk een soort van circustrucje loopt te doen en daarna eventjes moet rusten. Geen originele nachtmerries, waarbij de creativiteit van de film per de minuut steeds verder afdwaalt. Er is ook nog aandacht voor een zogenaamde spannende climax, alleen kon je die een uur van te voren al behoorlijk makkelijk raden.

Voor het publiek zal dit wellicht 1 van de slechste horrorfilms van 2010 zijn, en laten we voor Freddy hopen dat er geen sequel uit zal komen.

3/10
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Figurant
    1 van de 10 sterren

Standaard

als je grote fan ben van de `echte freddy fims' hoef je deze niet te zien.... bengin je echter met je freddy reeks en heb je de andere films nog niet gezien is het een goed begin en worden de films alleen maar beter. ik miste in deze film duidelijk is de ECHTE freddy-- Robert Englund-- zijn stem en het gezicht dat maakt de nightmare on elmstreet films goed, ook miste ik de gemene humor en gevloek..
    dit is echt een slap aftreksel!

Regisseur lordhumangus's schermafbeelding
    3 van de 10 sterren

Standaard

Een ding heb ik gemeen met deze film ik begin spontaan gaap en slaapneigingen te vertonen. Een slap aftreksel van het orgineel uit de jaren 80. Is puur gemaakt om geld te incasseren van de nieuwe jeugdige generatie en de francise nieuw leven in te blazen. De remakes van de afgelopen tijd hebben geen enkel toegevoegde waarde lijkt het wel. Misschien "piranha 3D" wel een goede film ?

1 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lordhumangus Bekijk bericht
    Een ding heb ik gemeen met deze film ik begin spontaan gaap en slaapneigingen te vertonen. Een slap aftreksel van het orgineel uit de jaren 80. Is puur gemaakt om geld te incasseren van de nieuwe jeugdige generatie en de francise nieuw leven in te blazen. De remakes van de afgelopen tijd hebben geen enkel toegevoegde waarde lijkt het wel. Misschien "piranha 3D" wel een goede film ?
    Piranha 3D is stukken en stukken beter. Deze horrorfilm staat bij mij ook in de Top 10 Slechtste films van 2010 + Top 20 Meest Waardeloze Horroremakes Allertijden.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Film was wel leuk,alleen de echte freddy vond ik enger.

Producent
    3 van de 10 sterren

Standaard

Het kon niet lang duren of "A Nightmare on Elm Street" zou een remake krijgen, net zoals alle andere horror klassiekers van vroeger. Er is meestal wel een groot verschil tussen de meesterwerken van toen en de remakes van nu, de kwaliteit. De meeste remakes zuigen en "A Nightmare on Elm Street" is daar geen uitzondering op.

Tieners hebben nachtmerries over een man, genaamd Freddy (Jackie Earle Haley), die achter hen aanzit en wil vermoorden. Eerst leken de tieners nauwelijks wat met elkaar gemeen te hebben, totdat ze er achterkomen dat er meer aan de hand blijkt te zijn. Ondertussen gaat Freddy door met moorden, want als hij je vermoordt in je droom, ben je daadwerkelijk dood.

Het is zo jammer om weer teleurgesteld te worden van een remake. Regisseur Samuel Bayer schotelt ons met een clichématige horrorfilm op waarbij je in slaap valt en dat is nou net niet de bedoeling in deze film.

Er is van alles mis aan deze film. Zo is het verhaal te saai en wacht je weer op een (miezerige) slachtpartij van Freddy. Je hoopt eigenlijk dat iedereen in de film aan het mes gaat, want stuk voor stuk kunnen de acteurs in een aflevering van 'Goede Tijden' spelen. Het is daarom ook zo jammer dat Jackie Earle Haley zijn handtekening onder deze film heeft gezet. Hoewel hij het enige positieve punt is in deze film, doet hij het toch ondermaats. In "Watchmen" en "Shutter Island" was ik erg onder de indruk van hem, maar hier niet. Hij krijgt ook te weinig te doen in het slechte scenario.

Je kan een film nog wel redden wanneer je er een flinke dosis schrikmomenten in doet, maar hier zie je ze van mijlen ver aankomen waardoor je je als kijker belachelijk gemaakt voelt worden. Is dit horror tegenwoordig? Zelfs de slachtpartijen vallen vies tegen. Ook is er geen greintje humor te vinden, die de oude Freddy wel had.

Ze hadden van "A Nightmare on Elm Street" af moeten blijven en daar heb ik alles mee gezegd.

Beoordeling: *1/2

Crew Deez's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Opzich geen verkeerde film als je de originele Freddy niet kent; ik miste hier toch echt Robert Englund in de rol van Freddy Krueger en kon niet aan de nieuwe wennen helaas.

Figurant

Standaard

ik heb alleen de Trailer bekeken.
    dat is voor mij meer dan genoeg.
    alle remakes is een afspiegeling van de eerste film.
    het wordt er niet beter op.
    het is niet alleen bij A Nightmare on Elm Street, maar wat dacht je van halloween, the a-team, knight rider, karate kid en v (for victory).
    na het jaar 2000 tot nu en vooral de laatste 3 a 4 jaar kom ik vaker remakes tegen.
    nee dat betreft, geef mij maar films uit de jaren 80 en 90 waarbij je op het puntje van je stoel of bank zit.

Crew
    6 van de 10 sterren

Standaard

Vandaag gezien op Film1 en vond de film lekker wegkijken. De acties verlopen lekker vlot achter elkaar, hierdoor blijft het toch boeien. Het is nou niet zozeer een film die ik iedereen zou aanraden, maar met alle herhalingen op andere zenders in de zomermaanden, was ik toch weer blij dat ik een aardige film kon kijken op Film1. Pluspunt vond ik, dat je duidelijk kan zien, dat de techniek niet heeft stil gestaan. Een hele verbetering te opzichte van de eerder uitgebrachte Elm Streets. Kortom als je even niets anders te doen hebt, lekker kijken.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten