Nova Zembla (2011) Hollandse spektakelfilm over Willem Barentsz en Jacob van Heemskerck, de zeevaarders die in de zestiende eeuw afreisden naar het ijskoude Nova Zembla

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

5 van de 10 sterren (35 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Nova Zembla (2011)

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

Vandaag gezien. Best een onderhoudende film door het goede camerawerk, al kan het zijn dat mijn chauvinisme e.e.a. vertroebelt, want de diepgang om hem echt goed te maken ontbreekt. Doutzen Kroes is niet overtuigend als actrice en kan voortaan beter haar mond houden voor de camera en mooi zijn.
    Ik vind het jammer dat Robert de Hoog niet meer heeft kunnen laten zien, kreeg wel het gevoel dat er meer in zat namelijk. Tenslotte is het tempo van de film te laag. Maar voor de 1e Nederlandse 3D film en gezien het budget meer dan het aanzien waard wat mij betreft.

Figurant

Standaard

gewoon een hele slechte film , ben in slaap gevallen zo saai was het.
    En natuurlijk moest er weer iets van sex in leuk als je met je kinderen wilt gaan en je ziet een man zich bevredigen op een foto van Doutzen tja heeft echt meerwaarde voor de film (not).

Kan hem iedereen afraden

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Prachtige film, mooi in beeld gebracht. Een stukje vaderlandse geschiedenis. Mooie sfeer, prachtige Doutzen en vooral: prachtige muziek! Niet zo heel spannend, maar dat maken de beelden meer dan goed. Aanrader!

Figurant

Standaard

Uhhm,....." we houden ons aan de planning! !" Oja, toen ook al ?
    " schrijver,..pak pen en papier! " Zouden ze wel willen als ze dat toendertijd al hadden!
    Verder zagen de mannen er na zoveel dagen ontbering verdomd goed uit !
    Sikje netjes bijgetrimt enz. enz.

Loek

Figurant

Standaard

Ik moest bij deze film denken aan wat Freek de Jonge ooit eens verbeeldde over een slecht toneelstuk over Anne Frank. Er werd zo slecht in geacteerd dat het publiek aan het eind begon te roepen: Ze zitten in het achterhuis! Bij deze film is de cast dermate onsympathiek en oninspirerend dat je opgelucht zou zijn al ze allemaal werden opgevroten door de ijsberen. En dat zou goed zijn als je het gezelschap danig ging haten, maar het kan je gemiddeld geen moer meer schelen of ze nou terugkeren of niet. De aanwezigheid van Doutzen Kroese is een soort wandelende commercial voor push up bh's, waarbij het decor tot een anachronisme verwordt, in plaats van andersom. Verder veel piepschuim, spaanderplaat en poedersneeuw en het plaatje is rond. Leuk detail: de bemanning bouwt van hout uit het schip een flinke hut, en stookt als het goed is de rest van het hout in de barre winter op. Maar als ze dan vertrekken, ligt die boot daar nog vrijwel intact op zijn kant. De film zit vol met dit soort onnauwkeurigheden Echt iets voor de liefhebber...

Regisseur
    7 van de 10 sterren

Standaard

Historisch verhaal natuurlijk, goed te volgen, aardig geacteerd en jawel... een traan op het eind. Maar hoe kan dat ook anders.

Figurant

Standaard

Wat een slechte film,de schooljuffrouw uit mijn klas kon het m.b.v een geschiedenisboek (met plaatjes) beter vertellen. De overlevenden waren steeds knap geschoren zelfs na een half jaar van ontberingen en ja hoor! bij het eerste betreden van Nova Zembla waren er al voetstappen te zien .... De makers moeten nog heel veel leren van Steven Spielberg..

Figurant

Standaard

Een absolute tegenvaller. Wat bijzonder storendaan het verhaal is dat er met een 18e eeuws schip gevaren wordt in de 16e eeuw. Verder is het eigenlijke verhaal te langdradig.
    Jammer, Nederland heeft betere films gemaakt

Producent Tarkus's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Nederlandse film waarvan ik toch wat meer had verwacht, vooral met een cast als deze.
    Het verhaal leent zich nochtans voor een goede film, maar de vertolkingen zijn ondermaats, zelfs van acteurs als Derek de Lint en Victor Reinier, die toch een reputatie te verdedigen hebben.
    De beelden zijn wel mooi alsook de muziek.
    Maar een voldoende heeft deze film geenszins.

Figurant

Standaard

Heb deze film gezien , Was zonde van me geld en van me tijd , zo slecht en hallo wie gaat er nou rukken op een tekening , ??

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten