Nova Zembla (2011) Hollandse spektakelfilm over Willem Barentsz en Jacob van Heemskerck, de zeevaarders die in de zestiende eeuw afreisden naar het ijskoude Nova Zembla

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

5 van de 10 sterren (35 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Nova Zembla (2011)

Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Nova Zembla (2011)

Wat vind jij van deze film?

Crew

Standaard

Interessant, maar met een budget van 6.3 miljoen hoop ik dat Oerlemans creatief genoeg is om er een groot spektakel van te maken.
    En Oerlemans, als je ijsberen wilt, vraag dat dan gewoon aan Planet FX

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

HAHAHAHA sorry maar jullie nederlanders slaan door. HAHAA dit ziet er echt belachelijk uit. Veel te duur!

Regisseur
    8 van de 10 sterren

Standaard

De trailer ziet er veelbelovend uit; ik ga deze film zeker in de bioscoop bekijken!

Figurant

Standaard

lijkt me heel mooi!

Crew

Standaard

Veel te duur?
    6.3 miljoen is een schandalig laag budget!
    En gezien de trailer is het enorm knap.
    Laten we niet vergeten dat menig Hollywood film 150 miljoen kost.

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

Saai en een totaal gebrek aan spanning.
    Een geschiedenisboekverhaal wat niet tot de verbeelding spreekt.
    Het gebrek aan budget is te zien aan het gebrek aan setpieces in deze film.

Regisseur
    8 van de 10 sterren

Standaard

Gisteren deze film gezien in de bioscoop. Vond het een heel mooi gemaakte film. Prachtige natuurbeelden en de muziek sprak me ook aan. De sfeer wordt erg goed overgebracht. De film is inderdaad niet erg spannend maar dat heb ik in deze ook niet gemist. Het geschiedenisverhaal is prima verteld. Het 3D effect maakt deze film extra speciaal. Heb genoten van Robert de Hoog, geweldige acteur! Ik denk dat we van hem nog veel gaan zien. Ja, Reinout Oerlemans heeft mij wederom overtuigd een goede regisseur te zijn. En nog een compliment voor Doutzen Kroes, zij zorgt ervoor dat deze "mannenfilm" een tikkie romantisch geworden is.

Figurant

Standaard

technisch een prächtige film, mooie natuur en muziek. Helaas veel te weinig diepgang in de karakters. Is m.i. veel meer uit te halen. Barenzt en de kapitein leken veel te veel op Dr Rossi en Vledder. M.a.w. geen acteerhoogstandje van beide mannen.

Figurant

Standaard

Deze film heeft absoluut niet meer gekost dan de helft dat bekend is, daarvoor ziet het er te amateuristisch voor uit.
    En is het acteerwerk bedroevend laag en ondermaats. Nova Zembla is heel middelmatig tot zeer slecht en hoogst waarschijnlijk gemaakt om er zoveel mogelijk aan te kunnen verdienen zoals andere producties van Oerlemans. Nova Zembla is pulp, evenals Maaskantje en de rest.
    Ergens is het zo jammer dat het steeds om geld verdienen gaat en niet om de hartstochtelijke filmkijker echt iets te laten zien. Doutzen kan domweg niet acteren en Robert de Hoog kan het beste gewoon in TV commercials blijven spelen, maar beiden niet op het witte doek. Beschamend allemaal. Ik zou iedereen adviseren de film in ieder geval niet in de bioscoop te gaan zien, echt zonde van je geld. Beter wacht je tot de film op TV wordt uitgezonden, om hem dan alsnog niet te gaan bekijken.
    Laatst gewijzigd door Senfre; 15 December 2011 om 08:01 Reden: aanvulling

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten