The Notebook (2004) Romantisch drama over twee jonge geliefden die uit elkaar worden gedreven door de Tweede Wereldoorlog

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (144 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64

Discussie: Notebook, The

Figurant

Standaard

boeken van nicholas sparks zijn heeel mooi en ook makkelijk te verfilmen. dit boek is heel mooi en ik zal dan ook zeker naar de film gaan om het resultaat te gaan bekijken. een andere boeken van nicholas sparks die verfilmd zijn; a walk to remember en message in a bottle. beide hits in amerike. a walk to remember is de moeite waard om te kijken. ik verzeker je je bent helemaal verliefd op de film als je hem eenmaal hebt gezien

Figurant

Standaard

ik heb de trailer van de film gezien en hij lijkt me super gaaf! ik ga er dan ook zeker heen

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

Wat een teleurstelling, tot ongeveer de pauze kon ik deze film nog wel verdragen maar het einde was echt verschrikkelijk. Misschien dat bouquetreekslezers het nog wel kunnen waarderen maar ik denk dat het voor deze mensen nog te zoet en te drakerig is. Jammer, het boek was en is een lekkere weglezer.

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

Het is een chick flik!!!

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

ik vond het een mooie film...

Figurant

Standaard

Ik ga er van de week naartoe.
    Ben benieuwd..

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Echt zo'n mooie romantische film. Het romantische gedeelte is dan ook echt romantisch en het zielige gedeelte ook echt zielig. Maar mooi dat het zo loopt. Wel zielig op het einde. Echt wel een huilfilm.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

het lijkt mij een hele mooie en ook ontzettend leuke zwijmel film jammer genoeg heb ik het altijd verkeerd maar toch lijkt hij mij zoals 'de tweeling' die had ook van die flashbacks enzo dat vond ik heel mooi ik zal deze echt wel een keer gaan huren

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

Het is een goede film, maar heel erg emotioneel allemaal. Het einde is voorspelbaar maar wel een mooie film.

Guest

Standaard

Regisseur Nick Cassavetes heeft nog geen groot palmares achter zijn naam staan, maar wist toch al enkele keren een film te draaien met grote namen in de hoofdrollen ('She's So Lovely' en 'John Q'). Met de verfilming van de 'The Notebook' waagde hij zich op glad ijs, want een overdreven romantisch verhaal wordt niet door iedereen gesmaakt. Het verhaal van Nicholas Sparks is voer voor romantische zielen, maar zal ongetwijfeld ergernis opwekken bij de minder romantische medemens. De script hangt namelijk aan elkaar van de clichés en zeemzoeterige momenten. In het begin van de prent valt dit alles nog te verteren maar naarmate de minuten vorderen, kan dit wel eens op de zenuwen beginnen werken. Zelfs een hopeloos romantisch geval als mezelf was na verloop van tijd de interesse in de film een beetje kwijt en het voorspelbare einde was de druppel die de emmer deed overlopen. Al moet ik eerlijk toegeven dat Cassavetes de hele film heel mooi in beeld brengt met prachtige sfeerbeelden.

Over de acteerprestaties kan ik wel lovend zijn. Vooral James Garner, Gena Rowlands (de moeder van regisseur Cassavetes) en Rachel McAdams maakten behoorlijk wat indruk. Garner straalt bezorgdheid en een zekere triestheid uit omdat zijn geliefde hem niet meer herkent, McAdams straalt dan weer zoveel energie en jeugdigheid uit dat ze geknipt is voor de rol. Rowlands is misschien niet de meest geloofwaardige Alzheimer-patiënt, maar ze weet wel de nodige emoties los te weken bij het publiek. De enige die een beetje achterop hinkt qua acteerprestaties is Ryan Gosling. 'The Notebook' is een romantische film pur sang. Verwacht geen humor of spanning want het enige dat je op je bord krijgt is hét ultieme liefdesverhaal. Dit is zo'n film die je ofwel doet huilen van emotie ofwel doet beven van het teveel aan romantiek.

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten