One Day (2011) Romantisch drama met Anne Hathaway en Jim Sturgess waarin de levenswandel van Emma en Dexter wordt gevolgd op iedere 15e juli van het jaar

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (7 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: One Day (2011)

Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard One Day (2011)

Wat vind jij van deze film?

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Hier ging ik heen in de veronderstelling een romantische komedie te zien, maar er zit echt een twist in. Enorm ontroerende mooie film, schitterend gespeeld door Anne Hatthaway. Aanrader! Pracht film. De favoriet, wat mij betreft, van film by the sea.

Figurant

Standaard

Gisteravond deze prachtige film bekeken. Wat een aparte wending zit erin. Ik heb gelachen en gehuild. Een echte aanrader.

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Ontroerende film en zo herkenbaar, vooral voor veertigers. Die kleding en haarstijlen! Goede acteurs, vooral jim sturgess! Heb gelijk al zijn andere andere films bekeken. Hij is een ware kameleon!

Producent

Standaard

Prettige liefdesgeschiedenis; moest in het begin denken aan 500 days of summer waar een relatie ook getoond wordt aan de hand van fragmenten op verschillende dagen gedurende een lange periode, maar hier was het tijdbestek nog veel langer. Eindelijk (na 2006 Devil wears..) weer eens een leuke rol voor Hathaway die ze goed invult en die Sturgess vind ik een verrassing. Alleen in deze film al laat hij veel verschillende personages zien. Ben sowieso een fan van de films van Lone Scherfig en met One day voegt ze weer een goede aan haar oeuvre toe. Knap hoe ze tijdens die 20 vertolkingen van de dag 15 juli de karakters over het voetlicht brengt. Mooi gedaan en als je toetje dan ook nog Elvis Costello tijdens de credits. gaaf.

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Vandaag weer terug gezien op DVD, natuurlijk niet zo ontroerend als eerste keer. Maar wat blijft dit een prachtige ontroerende en mooie film, beauty!!!

Regels voor berichten