Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Zeer zwakke film, je ziet van mijlen ver al aankomen hoe het zit. Pakt niet..
Ik vond een redelijke drama/mysterie film...
Slechte acteerwerk...
Redelijk verhaal...
Geen spannend, zoals thriller...
Wel mooi HD kwaliteit...
Geen moeite waard en geen aanrader...
Lauwe low budget film met een slap verhaal.
De moeite van het kijken niet waard.
Mysterieus, spiritueel, romantisch. Niets is wat het lijkt in deze film, die je minstens twee keer gezien moet hebben. Pas als je het einde hebt gezien en je weet hoe het in elkaar zit, zul je de dialogen de tweede keer heel anders interpreteren. Eigenlijk zijn het twee verhalen die zich in een andere werkelijkheid afspelen. Josh en Rusty en Marcy en Lucinda. Het zit in de details, Rusty die geen pizza kan eten en de rekening in een café naar Marcy en Lucinda blaast. De gesprekken die ze hebben die anders zijn dan je eerst verwacht. Josh' moeder die hem komt bezoeken. Het is een film over afscheid nemen en verder gaan. Mooie soundtrack, sympatieke acteurs, houdt je van begin tot einde vast.
'Yet another teen movie....' Niks meer dan dat.
Wie dit gezien heeft en vervolgens veronderstelt dat het een 'intelligente film' met een 'diepzinnige boodschap' was denkt waarschijnlijk óók dat een IQ tussen 0 en 100 hóórt te liggen.
(Psst; net als op de snelweg begint het leven ook hier pas leuk te worden boven de 120).
"Een paar chicks met pronte kontjes en parmantige tietjes in strakke jeans en heel losse bloesjes, een beetje girl-on-girl flirtage, een muscle car of twee, en de tieners staan geheid in de rij met geld in hun bezwete handjes!"
Zoiets zullen de makers vermoedelijk wel gedacht hebben bij de voorbespreking van dit 'project'. Dat concept spat in ieder geval van het scherm af.
De meisjes zien er echt heel sexy uit, als 'teasing' tenminste je ding is. Want op een typisch Amerikaanse manier zie je vooral veel net niet. Maar ze doen iig zichtbaar hun best om sexy te zijn. Kudos for them. De lieverds.
De muscle cars daarentegen zijn niet meer dan middelmatig. Best aardig vergeleken met wat er zoal bij IKEA staat op een gemiddelde zaterdagmiddag, maar wel wat low budget voor een feature film hoor... Ik bedoel maar; één seventies Camaro en één nieuwe, redelijk standaard uitgevoerde Mustang? Ik heb al méér en beter gezien in een doorsnee aflevering van een redelijke actie-serie. (Meisjes ook, maar ik wil niet negatief doen over iets waar op zich niets mis mee is).
Waarom ik dit in hemelsnaam bespreek? Omdat het nog het meest interessante is uit deze saaie, fantasieloze, onintelligente b-film. En Dan bedoel ik 'interessant' in een ruime zin des woords, zoals een spinnetje in een hoek van een lege kamer interessant kan zijn als je je verveelt.
Een echt verhaal is er niet, dus op dit punt is er weinig te bespreken. Tja, een dramatisch ongeluk tussen een stel tieners in een oude auto en een trein. Het mag geen verrassing worden genoemd dat de trein in zulke gevallen doorgaans wint. Neem daarbij het gegeven dat de film onder "fantasy/mysterie" staat en je kunt de plot wel bedenken.
Overigens moet je het begrip 'plot' ook maar niet te letterlijk nemen. Verwacht geen grandioze finale openbaring, waardoor het achteraf ineens tòch een goeie film blijkt te zijn. Dat is het niet en dat wordt het ook niet.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het wel wat wordt als je 'm vaker ziet. Ik vond één keer al zonde van m'n tijd (toch weer 92 minuten van m'n leven die ik nooit meer terug krijg). Maar ja, misschien is het zoiets als de 'verborgen boodschappen' die sommigen menen te ontwaren op achteruit draaiende LP's of tussen de ruis op de radio. Die zijn ook niet aan mij besteed.![]()
Filmisch stelt het in ieder geval bar weinig voor. Geloof me, "I See Dead People" (The Sixth Sense) was wel honderd keer beter. Die was serieus waar zoveel beter dat het eigenlijk een belediging is voor die film om met dit fantasieloze geval vergeleken te worden.
Kortom, géén aanrader als je ouder bent dan 12, een IQ van méér dan 100 hebt, en/of al regelmatig sex hebt met andere mensen.
Voor de anderen: hete chickies in muscle cars; egt vet kewl!![]()
Laatst gewijzigd door Quentin; 28 December 2011 om 00:53
Saaie film, geen diepgang, blijft niet hangen.