Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Dit is de engste film sinds The Blair Witch Project en [Rec] . 30 November maakt het zijn intree maar ik ga 14 Oktober gewoon na Belgie, scheelt anderhalve maand.
Behalve dat het de engste film sinds The Blair Witch Project is maakt het ook nog gebruik van de Blair Witch-buzz om zo de film te promoten. De trailer is in ieder geval Scary as Hell! dat wordt weer een fijne bioscoopervaring.
Mag ook wel, zie graag films als The Blair Witch Project. Altijd lekker creepy kijken en onverwachten wendingen.
Dit trailer truukje is natuurlijk wel erg makkelijk gejat van [Rec], maar het maakt me wel benieuwd naar de film.
Chris, wil je The Blair Witch Project een van de engste films ooit noemen dan? [Rec], oke (een film die trouwens ook maar voor 1 of 2 keer ècht eng is...), maar The Blair Witch is gewoon een aardige horrorfilm. Niet supereng ofzo, verontrustend... dat wel. Vind ik The Descent toch een stuk enger en zo kan ik er nog wel meer opnoemen. Naar deze film ben ik echter wel erg benieuwd. Ik weet niet of ik iemand zover krijg mee te gaan naar de bios, maar dat zijn zorgen voor later :-)
MovieMick , dit doet heel zeer. The Blair Witch is gewoon doodeng, het is een realistische horrorfilm en die zijn vaak genoeg het engst. Paranormal Activity is dan wel met geesten maar je ziet ze niet en dat maakt de film denk ik wel doodeng.
[Rec] is gewoon 1 van de beste snelshockers van de laatste paar deceniums. De film is snel en gaat meteen op ze doel af , ben dus ook benieuwd na [Rec]2. Maar als je de The Blair Witch Project nog op video heb [ ben een goldie oldie ] en dan het keihard zet tijdens donkere scenes, dan is de film zo eng dat je gewoon even zegt van ''Zo die film is eng'', en geloof me - Die reactie hoor je niet vaak.
Ik heb dit niemand anders horen zeggen over The Blair Witch Project. Ik vind het een leuke horrorfilm, het einde is èrg spannend, hij heeft erg spannende momenten die geniaal zijn opgesteld, het idee is geweldig en de gehele film is erg interessant... Maar "gewoon doodeng" wil ik hem in de verste verte niet noemen. [Rec] is een geweldige snelshocker inderdaad en wat betreft de kwaliteit van die film ben ik het absoluut met je eens, maar het is geen film die je keer op keer extreem geboeid kan zien (dat is misschien ook wel de schaduwzijde van alle horrorfilms, want er zijn maar weinig horrorfilms die je vaker dan 2 keer kan zien, dus aan de andere kant is dat ook niet helemaal relevant voor de kwaliteit van die film). Origineel is ie verre van, maar dat maakt voor dit soort films niet echt uit, want het werkt.
och nog even een opmerkingetje erbij over [Rec]: Het camerawerk is, in tegenstelling tot veel andere genregenoten, niet misselijkmakend, de film blijft van het (bijna) begin tot het einde in een hoog tempo, en ook het acteerwerk is grotendeels van hoog niveau, maar de film kan het soms ook niet laten gebruik te maken dat de makkelijkste clichés in horrorland. Je ziet meer dan de helft van de schrikeffecten vanaf een kilometer aankomen (je schrikt alsnog, dat wel) en de ontknoping, die alles bizarre gebeurtenissen zou moeten verklaren, is me toch wel ìets te arty-farty. Dit ontbreekt bij bijv. "The Descent", wat die film voor mij alsnog tot de beste recente horrorfilm maakt.
Ben het er overeens dat The Descent 1 van de betere horrorfilms van de laatste jaren is , ben ook benieuwd na deel 2 daarvan, maar om het nu 1 van de beste te noemen - Als iemand die nogal diep in horror zit is dat erg hard om te zeggen. Paranormal Activity heeft een wijze van spanning benaderen en het op het hoogste niveau brengen, maar hier weet je niet wanneer en hoe het aanvalt en dat maakt andere horrorfilms veel minder als deze. Best leuk ieder geval.