Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) Kapitein Jack Sparrow wordt gedwongen de Fontein van de Jeugd te vinden, samen met de enige vrouw die echt aan hem gewaagd is en de gemene Blackbeard

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (53 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
    Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Het was wel een leuke film, maar ik heb toch wel een aantal minpunten op te noemen:

- De trailer maakt sommige dingen veel mooier dan dat ze zijn: 'There will be dangers along the way... zomies, mermaids, Blackbeard...' Blackbeard kan ik niet echt als bad-guy zien, aangezien Jack Sparrow de hele film met hem op pad is, net zoals de zomies (er zijn er overigens maar een stuk of twee dacht ik).

- Het nut van het personage Philip was me niet duidelijk. Het was volgens mij de bedoeling dat hij Will Turner zou vervangen, maar hij heeft bijna geen tekst, en hij blijft dus veel te veel een achtergrondpersonage.

- Een aantal gebeurtenissen in het verhaal zijn niet logisch, of worden niet uitgelegd: Waar komen de magische krachten van Blackbeard vandaan? Hoe komt Jack in Londen terecht? En waarom is hij zonder zijn crew? Ook wordt er niet veel uitgelegd over de Fountain of Youth. Hij is er, je hebt bekers nodig, daar moet je uit drinken, en oja, er moet een zeemeerminnentraan in... hoezo dat dan? Al deze dingen worden niet uitgelegd. Ze hadden beter een aantal nutteloze gesprekken in de film kunnen schrappen en dit in plaats daarvan uitleggen.

- Ik miste een aantal personages: Pintel, Ragetti, Will Turner, Elizabeth Swan, Cotton... en de rest van de crew van de Black Pearl. Het aapje Jack, en Barbossa als piraat.

- De sfeer is totaal anders, en deze past niet bij zo'n film. Als er nog een vijfde film komt, huur dan AUB Verbinski weer in.

- De rol van de spanjaarden is me ook onduidelijk gebleven. In de film komen ze 10 seconden in beeld, en dan, bij de climax, zijn ze daar ineens weer. Erg onlogisch, want waarom zitten zij ook achter de Fountain aan?

- Jack Sparrow spoort niet helemaal, dat is duidelijk. Het maakt hem nooit echt iets uit wat er gebeurt. Omdat Jack hier de hoofdpersoon is, maakt het hem niet uit wie er een gevecht wint, maar mij als kijker ook niet. Het is Jack tegen Blackbeard, Barbossa, en de Spanjaarden. Spanjaarden, Barbossa, en Blackbeard zijn de vijanden in de film, dus daar ben je sowieso niet voor. Maar je bent ook niet voor Jack, dus voor wie dan wel?

Ik had ook het idee dat ze schrijvers een aantal gebeurtenissen van deel 1 wilde herhalen, aangezien dat deel veruit de beste is. De climax in een grot, een vloek op de vijand, een zoektocht naar iets. Helaas is deze film lang niet zo goed als deel 1.

Producent
    7 van de 10 sterren

Standaard

Het was een leuke film beter dan deel 3.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iwatchmovies Bekijk bericht
    - Ik miste een aantal personages: Pintel, Ragetti, Will Turner, Elizabeth Swan, Cotton... en de rest van de crew van de Black Pearl. Het aapje Jack, en Barbossa als piraat.
    het aapje Jack kwam er wel in voor.

Figurant huppetup's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Een verademing na deel 3. Ze hebben Pirates weer redelijk op de rails gekregen met een duidelijke verhaallijn en fatsoenlijke opbouw van de film.

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Redelijke film, ik hoop dat deel 5 beter wordt.

Figurant Doeleentje's schermafbeelding
    2 van de 10 sterren

Standaard

Ik kan nu niet zo poggen over deel 4.Het is omdat Depp erin mee speelt en de film draagt anders zou er geen kip er naar zien.

Het is een zwak verhaal wat kant nog wal raakt.En allemaal wat rommelig in elkaar geflanst.

Wat me nog het meest tegen valt is de muziek.Bijna allemaal herhaling uit de vorige drie films.

Nee hier is duidelijk met een Jantje van Leiden afgemaakt.Geef mij deel 2 en drie maar.Ik hoop van ganser harte dat deel 5 als die ooit uitkomt een stuk beter is dan deel 4.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

ik vond het wel een goeie film. Johnny Depp was weer erg goed. Alleen jammer dat de acteurs die in deel 1,2,3 speelden niet meer mee doen. Dat miste ik wel.

Figurant

Standaard

geweldige film, heb ervan genoten van begin tot eind, hoop dat er een vijfde deel komt

Producent Tarkus's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Mooie film uit de reeks alweer, maar vond hem toch minder geslaagd dan de vorige 3.
    Johnny Depp is puik, niets op aan te merken, en ook leuk de cameo's van Judi Dench en Keith Richards.
    Ian McShane vond ik iets minder geslaagd, maar Penélope Cruz is een waardige vervangster van Keira Knightley.
    Van mij mag er gerust nog een 5de deel komen, maar dan moet men toch terug een wat boeiender verhaal verzinnen.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Alles is geweldig aan deze film! Het acteerwerk, de visual effects, camerawerk, etc. Pirates of the Caribbean is sowieso een van miijn lievelingsfilms!

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten