Pizzamaffia (2011) Twee razendsnelle koeriers komen midden in een conflict tussen twee pizzeria's te staan - een strijd om leven, dood, trots en een heleboel pizza's

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

5 van de 10 sterren (23 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Pizzamaffia (2011)

Figurant

Standaard

Wat een bagger film na 15 minuten was ik er klaar mee !!!!

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Redelijke film, niet echt speciaal of goed.

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

Ik snap niet dat deze film slecht beoordeeld wordt. Het is een goede Nederlandse film met een boodschap. De familieruzie is misschien wat over de top, maar ik vond het verhaal prima. Er zit actie in, humor en een stukje romantiek/ gevoel. Ook het acteerwerk was prima! Ik heb met veel plezier gekeken.

Regisseur Quentin's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Bij vlagen wel aardig, maar wel behoorlijk voorspelbaar qua plot en soms ronduit ongeloofwaardig. Je weet binnen 5 minuten hoe het in elkaar zit als je een beetje oplet, de dief is nou niet bepaald subtiel. En die scooterjumps à la 'Dukes of Hazzard' slaan natuurlijk helemaal nergens op. Ook een komedie mag wel een beetje realistisch blijven.

Het aardige zit vooral in de interactie tussen Bram en Faris, die komt goed over. De 'Tony Montana' act van 'Haas' daarentegen is behoorlijk OTT (overigens wel lachen hoe Bram hem droogjes terechtwijst dat zijn teksten uit verschillende films komen). 'Haas' blijft een typische "klootzak" zoals Alice het typeert. Daarom komt de plotselinge transformatie in de laatste paar minuten meer over als een noodgreep dan een doordachte plotontwikkeling. Ook dat is nogal ongeloofwaardig.

De film is al met al een zwakke middelmaat, niet meer. Heel grappig is hij ook niet voor een film die als komedie is bedoeld. Er zitten wel een aantal grappige momenten in, maar die lijken haast toevallig, zoals Bram's droge reactie op de drukke macho act van 'Haas'. De scènes die zo overduidelijk grappig bedoeld zijn doen het (daarom) juist minder. Te kolderiek, te 'lach of ik schiet' om echt leuk te zijn.

Een paar sympathieke momenten maken helaas geen sterke film. Al met al is het teveel een rommeltje. Uiterst voorspelbaar en vergeetbaar, zeker geen film die blijft hangen. Daarom niet echt een aanrader.

Regisseur
    5 van de 10 sterren

Standaard

Ik ben het eens met Quentin, het was een vermakelijke film, maar meer ook niet.

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Deze film is leuk om naar te kijken, maar geen topper. Een echte komedie is het in elk geval niet.

Figurant

Standaard

Ik sluit me ook aan bij Quentin

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Enigzins plat, maar voor een avondje pinda-graaien en bankhagen is het wel okay. De humor in deze film is ehm...nou ja ligt aan je gevoel voor humor denk ik dan maar.

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

redelijk vlotte film zonder een topper te zijn. 3.5 stars.

Figurant

Standaard

Was wel leuk om te zien alleen jammer dat het later wel wat saai werd om te volgen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten