Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Ik zou niet weten of k de film leuk zou vinden ,, k heb er echt nog nooit van gehoord
waar blijft POTC 3 trailer!!!!!!!
Erg mooie film. De strijd tussen de lerares en het schooljochie...Vooral als de lerares het schoolmeisje word en het schooljochie de leraar wordt is goed mooi gedaan!
All that is gold does not glitter; not all those that wander are lost.
Prachtige rol voor Helen Mirren als The Queen. Zij is gewoon top in deze film, mooi in beeld gebracht en zeker een kanshebber bij de Oscars.
Vond het eigellijk een verassend goede film met de juiste toon en tempo
Prachtige film met een sublieme Helen Mirren, die hiervoor zeer terecht een Oscar voor heeft gekregen.
Het wordt goed weer gegeven hoe de relatie was tussen de Royals en Princes Diana, en hoe men reageerde in de week na het ongeval van de Princes.
Hoewel niet alle personages sterk lijken op de echte personen die ze uitbeelden, op Helen Mirren na, die echt wel heel treffend op Queen Elizabeth lijkt, doet iedereen aardig zijn best om het personage zo herkenbaar mogelijk te maken.
De film handeld natuurlijk over een van de belangrijkste gebeurtenissen en de nasleep ervan uit de Britse geschiedenis, namelijk de dood van Princes Diana, maar vooral hoe de koninklijke familie daarop reageerde.
En het mag verbazing wekken, dat de Royals er uiteindelijk nog goed zijn vanaf gekomen, gezien hun wel zeer bizarre reactie, die toonde van weinig medeleven.
De film heeft de AL-rating gekregen, en dat is het ook, een film voor jong en oud. Die zonder al te moeilijke politieke termen duidelijk weergeeft wat er in een week zoals kan gebeuren en hoe een volk een mens op andere gedachten kan brengen, zelfs al is dat The Queen.
the queen is een prachtige film met in de hhofdrol
mijn favoriete actrise helen mirren
ze speelt hier een prachtige rol in
ze heeft veel nominatie,s en oscars gekregen voor de queen
wowww helen mirren is de topper
helen mirren is te best actrice of the world
i love her
Ik vond de film toch nog best aardig.
Ik dacht dat het misschien een lang draaierige film zou zijn met te veel gepraat.
Maar dat viel mee.
Ik vond de The Queen een zeer arrogante rol in spelen.
Maar ik vond dat wel leuk omdat te zien.
En ook wel grappig.
Die rol dus die zei speelde zeer leuk en ze speelt dat ook heel goed.
En haar man vond ik er echt eigenlijk helemaal der op lijken.
Nee ik vond gewoon de film goed hoor.
De film geeft een belangrijk historische periode weer in de geschiedenis van het Engelse koningshuis; de dood van Diana. Na het overlijden van Diana lukt het koningin Elisabeth niet adequaat te reageren naar de wereld. Diana was immers iemand die dicht bij de mensen stond. Door ferm maar ook begripvol optreden van de dan jonge Tony Blair, gespeeld door Michael Sheen, wordt op het laatste moment het tij gekeerd. Koningin Elisabeth slaagt erin als professioneel toneelspeler de juiste toon te zetten, overeenkomstig dat wat de mensen op de straat van haar en het koningshuis verwachtte.
Ondanks dat Koningin Elisabeth als ‘typetje’ goed wordt neergezet; streng, emotieloos en gezicht strak in de plooi, lukt het Steaphen Frears niet om haar als echt persoon van vlees en bloed neer te zetten. Dat zal ook wel niet de bedoeling zijn geweest, want anders was dat hoogstwaarschijnlijk op zich weer een rel geweest. Het beeld sluit teveel aan bij hoe we haar van de tabloids en de media kennen.
De voor mij enige relevante vertolkingen waren die van particulier secretaris van de koningin, Sir Robin Janvrin gespeeld door Roger Allam en de Hertog van Edingburg, prins Philip, gespeeld door James Cromwell. Laatste acteur is voor mij - als Trekkie - vooral bekend als Zefram Cochrane, de uitvinder van de warp drive, uit de film Star Trek: First Contact.
Laatst gewijzigd door bjhilgers; 13 March 2008 om 13:46 Reden: slordig taalgebruik