Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
GADVER GADVER GADVER
amerika is zo oppervlakkig soms.
die andere film spaanse REC,vanwaar deze een REMAKE is en die amerikanen het lef ook nog hebben om een remake te maken van een film dat nog niet eens een jaar oud is, is dus 100% BETER!
ga rec huren hij was ff in de bios in NL en komt deze maand op dvd, geloof me. dood en dood eng!
Absoluut. [rec] is een topfilm met een paar van de geniaalste wendingen en schrikmomenten in de filmgeschiedenis. Dit overtreft deze film nooit.
idd copie van rec.
Amerikanen houden niet van ondertitelingen, dus daarom kwam er een remake van de Spaanse horrorhit "[Rec]". Die film wist op overtuigende wijze de menselijke emoties en horror te combineren met de shakey-cam stijl, een stijl waarbij iemand in de film met een camera films en het zo ook meemaakt. De stijl is bekend geworden door onder andere "The Blair Witch Project" en "Cloverfield". Nu zijn de meeste remakes minder dan het origineel. Is dat in het geval van "Quarantine" ook zo?
Een jonge televisie journaliste en haar cameraman gaan een avondje mee met de brandweer om te kijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Als de brandweer een melding binnenkrijgt gaan ze mee. Het lijkt op een saaie routine klus, maar alles ontpopt zich tot een ware nachtmerrie.
"Quarantine" is zeker minder geslaagd dan "[Rec]". De film probeert veel meer uitleg te geven en veel op het shock effect in te gaan. Dat is slechts deels gelukt.
Voor degene die "[Rec]" gezien hebben, weten wat ze te wachten staan. Veel scènes zijn letterlijk gekopieerd, maar daar maakt het niet minder spannend op. Bij sommige scènes schrik je inderdaad weer, hoewel je weet dat ze eraan komen. Dat komt allemaal door de goede timing en het geluid. Jammer dat de makers van "Quarantine" duidelijk minder gevoel hebben voor timing, want slechts bij een paar scènes schrik je, terwijl het in "[Rec]" veel meer was. Ook was het einde van de Spaanse horrorhit beter.
De cast is niks veranderd, alleen dat er andere namen zijn gekomen en meer castleden. Hiermee was het meteen duidelijk dat de bodycount omhoog zou gaan, aangezien er zeker vijf personen meer waren. Manuela Velasco is hier vervangen door Jennifer Carpenter als televisieverslaggeefster. Manuela Velasco stond vaak op het punt om over de rand te gaan met acteren, maar werd gelukkig nergens storend. Helaas is dat bij Jennifer Carpenter wel het geval. In een aantal scènes wou je wensen dat zij ten prooi was gevallen. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak. De rest van de cast is beduidend minder sterk aanwezig. Waar in "[Rec]" nog enigszins werd geprobeerd diepgang te krijgen door de slachtoffers te interviewen, wordt dat concept hier bijna helemaal overboord gegooid.
"Quarantine" mag dan niet zo geslaagd zijn als zijn voorganger "[Rec]", het weet wel genoeg spanning en horror te brengen voor een saaie avond, alleen voor degene die het Spaanse origineel hebben gezien, kunnen deze remake beter achterwege laten.
Deze film Quarantine moet je niet [*REC] doen op je video of DVD recorder maar delete of erase. Een slechte remake!
Echte horrorfans moeten [*REC] kijken...
goeie horrro film, maar op verder niks bijzonder het einde helemaal niet
Toen de film begon dacht ik dadelijk, "wat heb ik nu weer aangeschaft", het leek wel een zeer slecht gemaakte docu over de brandweer van Los Angeles, met een barslechte presentatrice.
Maar eens op de plaats waar het allemaal staat te gebeuren, het appartementsblok, is het best wel een goede horror-thriller.
Een paar goede schrikmomenten en bloederige shots.
Ik heb me best wel vermaakt met deze prent, hoewel het geen topfilm is, maar dat had ik ook niet verwacht.
Velen zeggen dat '[REC]', waarop deze film gebaseerd is, beter is, maar ik hou niet zo van de Spaanse cinema.. maar misschien moet ik die toch maar eens bekijken.
schaamteloos en schaamteloos te snel gekopieerd van een mooi origineel.