[●REC] (2007) Spaanse horrorfilm waarin een jonge tv-journaliste en haar cameraman meelopen met de lokale brandweer, die op een mysterieuze klus stuiten

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (113 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Rec (2007)

Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Deze lijkt me echt heel leuk. Ik ga zeker naar deze film in de bios, daar moet je hem gewoon zien.

Runner arriejj's schermafbeelding

Standaard

Ik ben echt heel nieuwsgierig naar deze film!! Ga hem zeker zien!

Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

ik heb de film al gezien,maar heb wel 1 minpuntje,de camera effecte zijn slechter dan die in Cloverfield.Voor de rest zijn de scare tactics perfect en de zombies blijven verassend steeds een nieuwe look krijgen.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Figurant Kermie80's schermafbeelding

Standaard

AANRADER!
    Ik heb deze film gister gekeken, draait dit weekend en volgende week donderdag tijdens het AFFF in Amsterdam.
    Echt een freaky film, aan de ene kant heel onwerkelijk maar aan de andere kant komt het heel natuurlijk over. Lekker wat schrikmomenten, die zelfs de doorgewinterde horrorfan nog eventjes van de bank af doen springen. Kijk voor de grap eens het filmpje op youtube met de reacties van het publiek: http://nl.youtube.com/watch?v=nfgZlMYj_NU&feature=related
    erg leuk!
    "Wings! I don't have wings."
    Of course not. You're a boy.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Mijn 3e Spaanse film die ik in de afgelopen tijd heb mogen aanschouwen. Dit keer weer een horrorfilm (Na The Orphanage en Pan’s Labyrinth), maar nu een echte zombiehorror. In de stijl van Cloverfield (2007) en BlairWitch Project (1999) wordt er met een handcamera gefilmd wat een erg intense ervaring oplevert. De film neemt je mee naar een 85-minuten horrorfestijn waarbij je de gehele film angstig zit te kijken en ook bijna elke minuut schrikt. Dit is wat horror moet zijn!

5 sterren zijn verdient hoor

Producent moviemick's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Typisch weer iets vor die Amerikanen om er dan een remake van te maken hoor!

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

DOOD EN DOOOODENG! ik keek hem met een vriend in de kriterion . ik was zoo bang:S

niet normaal!

en die amerikanen moeten de pot op met hun remake:S Quarantine sucks!

en DIT had George Romero's diary of the dead moeten zijn!

too bad !

Producent
    8 van de 10 sterren

Standaard

Dat Spanje ook met goeie films aan kan komen, hebben ze al bewezen met "Pan's Labyrinth" en "The Orphanage". Met die laatste film hebben ze zich ook zeker bewezen op de horrormarkt. Met "[Rec]" bewijzen ze dat nog een keer, want deze film is echt eng.
    Een jonge televisie journaliste en haar cameraman gaan een avondje mee met de brandweer om te kijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Als de brandweer een melding binnenkrijgt gaan ze mee. Het lijkt op een saaie routine klus, maar alles ontpopt zich tot een ware nachtmerrie.
    Met "[Rec]" bewandelen regisseurs Jaume Balaguero en Paco Plaza bekende wegen. De stijl van filmen is inmiddels als bekend, bijvoorbeeld bij "Cloverfield" en "The Blair Witch Project". Dat zijn twee ijzersterke films waarmee je liever niet vergeleken wil worden, maar in dit geval mag dat zeker wel, want "[Rec]" staat als een huis. Ook is het verhaal iets wat je al eerder gezien hebt, maar het is zo goed gedaan, dat het alleen maar meer wordt bevestigd hoe goed "[Rec]" wel niet is.
    De acteurs die in de film spelen, krijgen niet zoveel diepgang(hoewel ze wel gewoon goed acteren). Dat is bekend bij zo'n stijl van filmen. Toch is dat helemaal niet erg, want bij zo’n film let je niet op de acteurs, maar juist op de spanning die met elke minuut maar stijgt. Wel weer een pluspunt van zo filmen is dat het lijkt alsof je er middenin zit.
    Als kijker weet je altijd wel ongeveer wanneer een schrikscène komt, hier is dat ook het geval, maar toch word je keer op keer verrast door de perfecte timing van de regisseurs waardoor je zeker weten een paar keer van je stoel springt. Vooral het einde is echt om te beven van angst. Je zit werkelijk met open ogen op het puntje van je stoel te kijken. Hoe de film dan ook eindigt is goed. Jammer dat het alleen allemaal zo kort duurt, want de 75 minuten zijn zo om. Aan de andere kant is dat ook weer goed, want zo wordt echt het maximale uit de film gehaald.
    Binnenkort komt de Amerikaanse remake van "[Rec]", genaamd "Quarantine". De film heeft hoge verwachtingen, want om aan "[Rec]" te concurreren moet je wel van goeden huize komen.
    "[Rec]" staat nu al bekend als een van de engste horrorfilms van de afgelopen tien jaar en daar kan ik me zeker bij aan sluiten. Kijken dus!
    Laatst gewijzigd door dodge_3010; 27 September 2008 om 11:37

Producent moviemick's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Ik schrik absoluut niet snel bij films, en vind horrorfilms vaker grappig dan eng... Maar [rec] is toch echt wel een enge film waarbij je flink wat keren uit je stoel springt.

Engste film ooit gezien

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten