Repo Men (2010) Als je de rekening niet kunt betalen, rukken de Repo Men de kunstmatige organen uit je lijf, ook als je een collega bent

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (106 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Repo Men (2010)

Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Producent moviemick's schermafbeelding
    3 van de 10 sterren

Standaard

Ja doei. Nog eerder Forest Whitaker en Jude Law-onwaardig.

Regisseur lordhumangus's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Weinig nieuws onder de zon in deze film. Als je hypotheek niet betaald ben je huis kwijt, als je lening niet betaald ben je spullen kwijt en over een paar jaar als de zorg niet meer betaalbaar is dan krijg je dit.

Producent moviemick's schermafbeelding
    3 van de 10 sterren

Standaard

Wat een nog redelijk interessante film had kunnen worden, loopt uit tot een reeks van slechte beslissingen. Als ze makers nou bijvoorbeeld hadden besloten er nog een soort van morele waarde aan toe te voegen, en geen brute grapjes te maken over welke Repo man in een wedstrijdverband de meeste organen terug kan claimen, zou het geheel al heel wat levendiger en minder bruut overkomen. Natuurlijk, de film behandelt een bruut gegeven, en slechte mensen zijn ook mensen, maar toch is er een enorm verschil in Alex Delarge en zijn vrienden die in 'A Clockwork Orange' voor de lol zwervers in elkaar slaan en vrouwen verkrachten, en deze nogal ongewone deurwaarders.

Verder is het natuurlijk ongelofelijk jammer dat Carice weer met zo'n ondankbare rol wordt opgescheept. Ze heeft wel een redelijk bijrol, met een soort van doel in het verhaal, maar de tekst die ze voorgeschotelt krijgt is zo plat en kortaf dat je nauwelijks nog van een personage kan spreken. Het blijft bij zinnetjes als "Make a decision" of "What the fuck are you doing?", maar heeft nergens een waardige monoloog, of voert nergens echt een gesprek. Niet dat de andere personages wel echt gespreksvoer hebben, ofzo, maar het is en blijft jammer.

De muziekkeuze en enkele gevechtsscènes bevielen me dan wel weer heel erg. Dat wel.
    Laatst gewijzigd door moviemick; 07 November 2010 om 01:17

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Het vehaal zie je al van mijlen ver aankomen en de negatieve reacties deden me niet hopen op een degelijke film. Toch had ik zin om heb te bekijken. Is eigenlijk niet echt zo tegen gevallen. Jude Law is best wel aardig als Repo Men en de dialogen die hij uit z'n botten slaat zijn wel wat plat maar des te leuker. Carice Van Houten kan wel acteren maar in deze film lijkt het alsof ze geen cent waard is. Waarschijnlijk komt dit door haar vreemde personage. Ik had het gevoel alsof Carice nog even de gelukkige huisvrouw wou tonen aan het amerikaanse publiek... ook leek het alsof ze zo weinig mogelijk tekst kreeg vanwege haar accent. Iets wat ik niet snapte was dat Carice die in het begin die hoer speelde met die blonde pruik? Forest Whitaker is een vreselijke acteur, je zou hem haast zo'n mechanisch oog cadeau geven om toch een deftig gezicht te hebben. Z'n personage is ook weer vreemd, al komt dit door de acteur. Waarschijnlijk zat er iets niet snor met de casting van deze film... Ook was het niet duidelijk waarom men mensen die organen verkoopt als men al van mijlenver aan ziet komen dat ze het niet kunnen betalen... Het is onrealistisch en daar wringt soms het schoentje... De actie scènes zijn doenbaar en vallen reuze mee. De humor maakt het luchtig al is het te zien wat je grappig vind. Repo Men viel mee als je er niets van verwacht. Sommige acteers zijn miscast en Jude Law zorgt nog voor de nodige swing. Als je echt niks te doen hebt kijk Repo Men... Het einde is er wel een beetje bijgegooid om de film dat beetje meer te geven. Helaas faalt het enorm. Het duurt veel te kort en je vraagt je af wat er met de rest van de personages is gebeurt. Maar goed los van het einde krijgt het een 5,5/10
    Laatst gewijzigd door GL; 21 December 2010 om 09:07

Producent Tarkus's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

De film heeft slechte kritieken gekregen, maar ik vind hem beter dan ik had verwacht.
    Na een traag begin komt de film uiteindelijk wel goed op gang en het scenario beviel me wel.
    Ook het einde, dat 2 kanten uit kan, vind ik prima gevonden.
    Ik moet wel toegeven dat ik van Forest Whitaker al betere dingen heb gezien, en hem niet echt geschikt vond voor deze rol.
    Maar uiteindelijk heb ik wel plezier beleefd aan deze film, geef toe er zijn slechtere dingen gemaakt in dit genre.
    Deze is een prima film, zonder meer.

Producent nieuwsfilm1dct's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Ik vond een redelijk Actie/Thriller/SF film...
    Geen spannende actie...
    Alleen maar open huid organen (met mes) sneden,
    kan niet tegen...
    Wel goede muziek (Dolby Digital/ DTS)...
    Redelijk acteerwerk...
    Geen aanrader...

Crew wevandel's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Ik vond deze film wel goed! Het was wel wat bloederig enzo, maar dat drukte de film echt niet onderuit. De acties, beelden en geluid waren erg goed. De hoofdrolspelers kunnen en konden beter, maar toch vond ik het een geslaagde film. 3 stars.

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Redelijke film, begint wel goed maar wordt toch wel erg bloederig uiteindelijk. Naar eind toe wel weer goed verhaal.

Runner
    7 van de 10 sterren

Standaard

Helemaal geen slechte film. Recensies en kritieken zeggen niet alles.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten