The Resident (2011) Wanneer een jonge dokter vermoedt dat ze niet alleen is in haar nieuwe appartement, blijkt dat haar huisbaas door haar geobsedeerd is

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

5 van de 10 sterren (31 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Resident, The (2010)

Wat vind jij van deze film?

Regisseur lordhumangus's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Niet bijster naar het einde toe van de film, begon wel goed.
    Leuk om Christopher Lee te zien in een klein rol.

2,5 sterren.

Producent
    5 van de 10 sterren

Standaard

onrealistische, vrij afgezaagde (Pacific Heights-broertje) thriller die vergeet het verhaal kompleet te maken. Veel dingen gebeuren zonder aanwijsbare reden. Slordig gemaakt en veel te veel donkere opnamen waarin nauwelijks te zien is wat er gebeurt. De onheilspellende muziek ten spijt wordt het nergens spannend wat toch wel de bedoeling van een thriller is en Hilary Swank lijkt een beetje op haar retour door voor zo'n B-film te kiezen. 2 sterren

Crew Deez's schermafbeelding

Standaard

Ik vond deze film best goed, mooi gefilmd, goede belichting en leuke acteurs. Er zitten links en rechts wel wat dingen in die niet helemaal klopten of een beetje onduidelijk waren maar niets van dat vond ik echt storend. Ik ben de gehele film geboeid blijven kijken en vind dit een aanrader voor mensen die van dit genre houden. Het enige wat mij echt iets stoorde was de laatste oprisping van de bad guy zullen we maar zeggen; dat vond ik onnodig en over the top, als je dat moment ziet zul je weten waar ik het over heb

Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    2 van de 10 sterren

Standaard

The Resident - Eigenaardig voorspelbaar

Het zat niet mee voor The Resident. In Amerika kwam de film niet in de bioscoop en op dvd keek niemand erna. In Nederland krijgt hij toch een kans op het grote doek, al had ik liever gezien dat het ook niet hier gebeurde.

In The Resident gaat het over een arts genaamd Juliet, deze zoekt een nieuw appartement na haar scheiding. Ze komt terecht bij de eerste charmante Max, die haar een goedkoop huisje aanbiedt. Als Juliet hier gaat wonen, begint ze op te merken dat Max niet zo charmant blijkt te zijn.

Van het verhaal af kan je misschien al raden dat het plot zo dom is als 3 ezels naast elkaar, maar de uitwerking is nog iets beroerder. Allereerste om te beginnen met Max, die redelijk creepy wordt neergezet door Jeffrey Dean Morgan maar voor geen enkele reden zijn vader vermoordt in de film voor de liefde van Juliet. Het slaat nergens op, maar het kan nog gekker !

Juliet komt halvewege de film terug bij haar ex, die daarna nog eens vermoord wordt door Max omdat hij jaloers is . Welke idioot schreef dit script ?

Het laatste half uur is 1 grote achtervolgings scéne tussen Max en Juliet die natuurlijk alle goedkope schrikmomenten bevat om de spanning een beetje op te krikken. Je hoeft geen genie te zijn om te raden hoe de film afloopt.

The Resident is na mijn smaak samen met Season of the Witch 2 van de meest lachwekkende en slechte horrorfilms die ik in 2011 heb kunnen zien.

2/10
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Producent Tarkus's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Vond deze film toch best meevallen, al is het einde wel wat voorspelbaar.
    Zoals steeds is Hilary Swank prima, en de voor mij tamelijk onbekende Jeffrey Dean Morgan deed het ook prima.
    Rest nog publiekslokker Christopher Lee te vermelden, die een bijzonder kleine rol heeft, maar toch alweer opvalt door zijn ervaring.
    The Resident is geen topfilm, maar toch het bekijken meer dan waard.

Figurant

Standaard

Wil je een super goede film zien ga maar wat anders kijken maar als je gewoon een leuke film wilt zien waarvan je af en toe wel moet lachen zit je hier zeker goed.
    6,5/10

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Zeer zwakke film, had van een actrice als Swank toch meer verwacht. Eigenlijk niet de moeite waard.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

absoluut geen origineel verhaal, toch vanwege de mooie swank en spanning een ruime voldoende. 4 stars.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    1 van de 10 sterren

Standaard

Gelukkig zijn er tussen, de laatste tijd veel goeie films, nog altijd films waar we onze gal over kunnen uitspuwen. Zoals deze.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten