Goede film, met een verhaallijn waardoor je steeds meer symphatie voor Jacky krijgt. Begin is inderdaad wat traag, maar de film blijft daarna boeien.
Goede film, met een verhaallijn waardoor je steeds meer symphatie voor Jacky krijgt. Begin is inderdaad wat traag, maar de film blijft daarna boeien.
Het verhaal vind ik lastig te volgen omdat ik niet van iedereen geplaatst kreeg wie wie was, en wie welk doel had. Het verhaal wordt vrij somber/donker verteld wat mij niet goed geboeid kon houden daardoor. De acteerprestaties zijn prima maar al met al heeft de film voor mij weinig betekend.
Een waardige Oscar inzending. Grappig de rol van Frank Lammers. Maar even serieus nu: niet geweten dat dit een onderwerp in de Belgische geschiedenis. Wat een film. Goe geacteerd.
Ik moet bekennen dat ik eerst niet zo'n zin had om de film te bekijken. Belgische hormonenmaffia, veeboeren... het trok me niet. Ben blij dat ik toch heb gekeken.
Het verhaal zit goed in elkaar, en er wordt erg goed geacteerd, de tragiek van de hoofdpersoon is heel goed uitgebeeld. En al is de film wel duister en in zekere zin ook hard, toch vond ik hem ook ontroerend.
Niet zo vaak zie ik een film die me zo raakte. Eén van de toppers van het jaar!
Het is vooral de onderliggende symboliek die verscholen zit in de knappe dialogen en het camerawerk die de film helemaal af maakt.
Heel knappe debuutfilm van Roskam met een weergaloos acterende Schoenaerts. De belgische cinema wordt maar beter en beter !
Gewoon goed
Heb hem niet afgekeken vanwege het belabberde begin dat mijn aandacht totaal niet trok. In mijn ogen dus al een baggerfilm..
goede film