Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Indrukwekkende vlaamse film!!! Althans toch voor de verhaallijn van het hoofdpersonage. De hormonenmaffia is eigenlijk er gewoon wat bij geflanst. De film gaat niet over de hormonenmaffia al wil de film dat wel zijn. Daar faalt hij enorm in. Het zit de film in de weg en je vraagt je af ben ik nu nog naar dezelfde film aan het kijken? Het begin lijkt eigenlijk nergens op. Althans dat vind we als publiek. Maar toch haalt dit kritiek punt de film niet onderuit. We moeten wennen aan een film stijl die we niet vaak zien. Maar vanaf het hoofdstuk "20 jaar geleden" gaan de remmen los en krijg je meteen het beste van de film te zien en één van de beste scènes ooit in de vlaamse film. Prachtig hoe beeld, montage en geluid in die achtervolging scène gehanteerd zijn. De regisseur bruist van talent en je kan hem enkel complimenten geven met deze bijna geslaagde film. De symboliek van het verhaal en het personage komen mooi aan bod in de film. Matthias Schoenaerts acteert als een beest en ziet er ook zo uit. De hele film door hoor je hem luidop ademen als een wilde stier. Prachtig hoe hij in beeld is gebracht. Je hebt het gevoel alsof hij een rund is. Het camerawerk is sterk maar met kinderziektes. Sommige acteurs zijn niet op hun plaats maar je heb zin om nog meer avonturen te zien van het komische garage duo... Gelukkig deed in deze film niet heel Vlaanderen mee en komt de film zeker niet commercieel over zoals loft. Knappe regie en een gedurfd verhaal. Jammer dat de film word aangeprezen als de film over de moord op Karel Van Noppen... Terwijl dat verhaal in de film bijzaak is en doodsaai en toevallig iets heeft te maken met het hoofdpersonage. Kortom ga de film zien om z'n stijl, karakter, acteurs en het 20 jaar geleden hoofdstuk. Man wat acteerde dat kind fenomenaal!!!! 8/10
Harde en duistere film, maar wel goed! Zeker een aanrader.
Eindelijk weer eens een film die me vastnagelde in mijn stoel!
Ik heb lang naar uitgekeken naar deze film en toen ik hem eindelijk zag viel hij totaal niet tegen.
Dit heeft niets te maken met het verhaal van de film, want dat is het enige minpunt. Maar wat is het knap van de regisseur dat dit nergens stoort. Het is een geweldige karakterstudie, met goede acteurs en een ontzettend rauwe maar prachtige stijl. Het hoofdpersonage is geweldig goed uitgewerkt wat het erg goed doet bij je als kijker. Je ziet hem en je voelt hem.
Ik baalde er enorm van dat de film afgelopen was. Ik schreeuwde om meer, wat bij mij eigenlijk zelden voorkomt.
Een geweldige film, maar toch wel wat jammer van het verhaal.
Gelukkig wordt dit de belgische Oscar inzending. Hiermee kunnen we zeker een kans maken. Adem was ook goed geweest maar laat niet zo'n diepe indruk na als deze. En gelukkig hebben ze die broeders Darnenne niet gekozen.
De film is in het begin wat traag, en ik hoopte dat dat niet té lang zou duren want het zou gaan vervelen anders.
Maar eens er een hele belangrijke gebeurtenis gebeurt die mee het verhaal bepaald wordt de film pas interessant.
De rest van de film is dan wel boeiend en ben je benieuwd hoe het ganse verhaal zal aflopen.
Matthias Schoenaerts zet hier wel een indrukwekkend personage neer en hij doet dat met verve.
In vorige rollen van Schoenaerts vond ik hem altijd wat onduidelijk in zijn articuleren, en dus moeilijk verstaanbaar, zelfs in het AN, maar vermits alle acteurs hier een dialect spreken is dit niet aan de orde in deze film, de ganse film is ondertiteld, en dat is maar goed ook, want door de vele dialecten zou hij anders voor niemand verstaanbaar zijn.
Kortom: de film is ondertussen al meermaals met prijzen bekroond en dat is verdiend, maar het blijft toch een film voor een beperkt publiek, niet een kaskraker à la 'Loft' of dergelijke.
werkelijk sublieme film, zeer goed acteerwerk en een pakkend verhaal !!! ik gun de belgen van harte dat ze met deze film in de prijzen mogen vallen in hollywood !!! 4.5 stars.
Goede film maar ik vond de handel moeilijk te volgen.
Vond dit echt een super film, het hele verhaal, de juiste acteurs ,alles klopt en alles zit in deze film.
Een zeer mooie film over een schaamtevolle periode in de Belgische geschiedenis. De moeite waard met goed acteerwerk, goede plotlijn, die het verhaal over de hormonenmaffia beschrijft. Een waardige Oscar-inzending.