Robots (2005) Computeranimatiefilm van de makers van 'Ice Age', over de robot Rodney die naar de stad reist om de beste uitvinder ter wereld te ontmoeten

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (71 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Robots

Figurant

Standaard

Dit lijkt mijn na het zien van vele stukken van de film een echte kinderfilm.
    Alleen voor de allerjongste onder ons, het zelfde niveau als brother bear.

Runner

Standaard

Geweldig! Ik was al een grote fan van Ice Age, naar mijn idee de grappigste animatiefilm, maar deze film heeft nog meer in huis! Ingenieus bedacht (de animaties in de film zijn niet nieuw, of beter dan voorgaande animatiefilms, maar de originaliteit des te meer). In deze wereld worden baby's niet geboren, maar worden in een doos met de post opgestuurd zodat je ze zelf in elkaar kunt zetten, super! Robin Williams is zo grappig, je ziet hem echt voor je als je zijn robot (Fender) ziet stuntelen. Fender's 'Hit Me Baby One More Time' dans is zo grappig dat ik tranen in m'n ogen kreeg. Ik ben helemaal verkocht en raad iedereen aan om deze film te gaan zien. Een 10!

Figurant

Standaard

Ik heb hem gezien in de Sneak. Ontzettend leuke film. Weer heel iets anders dan Ice Age. Zeker aan te raden voor een avondje schuddebuiken!

Guest

Standaard

Natuurlijk kan deze animatiefilm niet tippen aan de perfect geoliede brouwsels van een Walt Disney of een DreamWorks, maar toch is "Robots" een geslaagde poging geworden om het evenwicht van deze twee studio's op de animatiemarkt een beetje te verstoren. Regisseurs Chris Wedge & Carlos Saldanha, die ook al instonden voor de regie van "Ice Age", kozen voor een opwekt en enthousiast script dat aanstekelijk werkt. Verder zitten er ook een aantal heel leuke en grappige scenes in die echt de moeite waard zijn (de verwijzingen naar een aantal klassieke films ook een aantal heel leuke en grappige scedie Britney Spears imiteren zijn ook wel funny).

Zoals het een goede animatiefilm betaamt, kan ook "Robots" op een aantal grote sterren rekenen die maar al te graag hun stem uitleenden. Voor het stemgeluid van hoofdpersonage Rodney stond Ewan McGregor paraat en zoals ik van Ewan gewoon ben straalt hij ook deze keer iets heel spontaans uit. In elke animatiefilm zit minstens gor paraat en zoals ik van Ewan gewoon ben straalt hij ook deze keer iets heel spontaans uit. In elke animatiefilm zit minstens gelegd voor Robin Williams. Als Fender weet hij mij op zijn typische hyperkinetische manier meermaals aan het lachen te brengen. Sommige kijkers zullen zich hierdoor na verloop van tijd misschien wel gaan ergeren aan zijn personage. Ook Halle Berry mag haar beste stemtimbres bovenhalen voor deze "Robots" maar drukt niet echt een stempel op de film. "Robots" is een leuke en ontspannende animatieprent geworden...

guest
    Guest

Standaard

best leuke film, met de looks alla jaren '60/'70, is weer eens wat anders dan die diertjes uit finding Nemo en Shark tale, je moet wel ff wennen aan de Amerikaanse Humor, maar verder erg leuke film

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Een leuke film.
    Jammer dat die echt voor kinderen is. Deze film was voor mij iets te kinderachtig maar hij was wel leuk.
    Jammer vond ik dat het verhaal ook een beetje standaart is. Jongen gaat naar de stad, stad is anders dan op de tv, hij redt de baas. zoals in iedere teken(animatie)film. Een beetje voorspelbaar.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

In de sneak gezien, weet niet of ik er anders heen was gegaan, maar vind 'm boven verwachting, erg leuk!
    Ik hou normaal niet zo van animatiefilms, maar deze is wel grappig. Het verhaal is idd nogal voorspelbaar, maar dat vind ik niet storend.

Figurant

Standaard

Lijkt me een leuke film.
    Wil hem graag een keer zien.

Crew
    4 van de 10 sterren

Standaard

zal wel

Figurant Lex7's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Ik had echt niet verwacht dat die zo leuk zou zijn. Geweldig!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. I, Robot
    Door gabberdebabber in forum I
    Reacties: 166
    Laatste bericht: 05 March 2012, 14:17
  2. Robots (NL)
    Door king of the air in forum R
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 June 2005, 14:50

Regels voor berichten