-
16 January 2007, 17:01
Administrator
Alexander Zwart
HOUDT HET MEEST VAN
Goede films, ongeacht het genre waarin ze thuis zouden horen. Over het algemeen heb ik meer met sferische films dan met heel plotgedreven films. Als een regisseur verveling mooi weet te verbeelden, wil ik er gerust twee uur naar kijken.
ZIET GRAAG FILMS MET
Nicole Kidman, Gael Garcia Bernal, Valeria Bruni-Tedeschi, Philip Seymour Hoffman
ZIET GRAAG FILMS VAN
Pedro Almodóvar, Lars von Trier, Tsai Ming-liang, Baz Luhrmann, de broertjes Dardenne
VINDT DIT GEWELDIGE FILMS
Rear Window, A Woman under the Influence, Out of Rosenheim, Mitt liv som hund (My Life as a Dog), Il ladro di bambini, Ordinary People, Welcome to the Dollhouse, Persona, Mujeres al borde de un ataque de nervios (Women on the Verge of a Nervous Breakdown)
VINDT DIT WAARDELOZE FILMS
Anatomie de l'enfer, Mission to Mars, De zeemeerman, Do Not Disturb
EN WIL VERDER KWIJT
Erger je niet omdat je de verkeerde stemming had bij het zien van een film. Het moment waarop je kijkt, speelt nu eenmaal mee in je oordeel. Hoe je je voelt maakt de beleving intenser, of juist niet. In ieder geval persoonlijker. Het is, zeg maar, het customizen van de film - en tegelijkertijd, noem me paradoxaal, betekent dit niet dat recensenten een film bijvoorbeeld mogen afkraken omdat ze een slechte dag hebben/hadden (en dit dan weer terzijde).
Regels voor berichten