HOUDT HET MEEST VAN
horror, thriller

ZIET GRAAG FILMS MET
Phillip Seymor Hoffman, Jack Black, Bruce Campbell, Rutger Hauer,

ZIET GRAAG FILMS VAN
Richard Kelly, Sam Raimi, Terry Gilliam, Tom Tykwer, David Fincher, Wes Craven

VINDT DIT GEWELDIGE FILMS
Evil Dead, Almost Famous, Blade Runner, Donnie Darko, Ringu, The Exorcist, Twelve Monkeys, La Haine... ga zo maar door...

VINDT DIT WAARDELOZE FILMS
Lees het verhaal hieronder; een film moet voor mij aan een aantal eisen voldoen, wil ik 'm kunnen waarderen. Helaas stellen te veel films teleur.

EN WIL VERDER KWIJT
Ik houd van films. Maar om uit de ongelofelijke hoeveelheid films een selectie te maken, stel ik enkele eisen aan wat nou een meesterwerkje is. Ten eerste is het belangrijk dat er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt van het medium film. Het geheel moet er visueel goed uit zien. Virtuoos camerawerk en freaky montagewerk maakt mij bij voorbaat al enthousiast. Ook is een beetje verhaal niet onbelangrijk. Als er naast een aanstekelijke soundtrack ook nog goed in geacteerd wordt heb je mij te pakken. Bovengenoemde films zijn daar goede voorbeelden van. Een film kan zich twee uur lang afspelen in één ruimte, met één acteur. Maar als de film in kwestie aan mijn eisen voldoet is het geen probleem. Zo kan een peperdure spektakelfilm ook ongelofelijk slecht zijn.
Wat mij aantrekt in Horror- en Thrillerfilms is het feit dat je bang wordt van een film. Net zoals een Melodrama je kan laten janken als een kind, krijg ik een kick van de angst die een film mij kan laten ervaren. Het zitten op het puntje van je stoel en je te pletter schrikken tijdens een scène is een fantastische ervaring. Knap ook als je dat kan bereiken. Op zijn tijd een lekkere bloederige splatter-horror gaat er ook in bij mij. Hoe meer “gore” hoe beter.