"Ik hou van een filmervaring waarbij je geen voorgekauwde, lauwe hap krijgt, maar juist wordt uitgedaagd om te reflecteren op wat je wordt voorgeschoteld."
HOUDT HET MEEST VAN
1) een filmervaring waarbij je geen voorgekauwde, lauwe hap krijgt, maar juist wordt uitgedaagd om te reflecteren op wat je wordt voorgeschoteld, 2) films waarbij ieder talent ontbrak om ook maar een minuut interessant materiaal te kunnen opleveren voor de filmgeschiedenis, 3) de experimentele jaren zeventig-cinema, 4) horrorfilms en 5) de narratieve cinema uit de jaren veertig en vijftig.
ZIET GRAAG FILMS MET
George C. Scott, Isabelle Huppert, Jon Polito, Humphrey Bogart, Olivier Gourmet, Cameron Mitchell, Schlitze, Jeffrey Jones, Patricia Clarkson & Martin Landau.
ZIET GRAAG FILMS VAN
Michael Haneke, David Cronenberg, Dario Argento, Luc en Jean-Pierre Dardenne, Andrei Tarkovsky, John Huston, David Lynch, Alfred Hitchcock, Paul Verhoeven & Nicolas Roeg.
VINDT DIT GEWELDIGE FILMS
Per decennium één film vanaf 1920 in chronologische volgorde: 'Das Kabinett des Doktor Caligari', 'Bride of Frankenstein', 'Casablanca', 'Seven Samurai', 'Psycho', 'A Clockwork Orange', 'Blue Velvet', 'Funny Games', 'Dogville' en tevens met een eervolle vermelding voor de beste horrorfilm aller tijden: 'The Texas Chainsaw Massacre' van Tobe Hooper.
VINDT DIT WAARDELOZE FILMS
Mijn officiële slechtste film aller tijden is de ultra-flop 'Troll 2' (in Nederland uitgebracht als 'Return of Troll'), die werkelijk op ieder onderdeel faalt. Toch valt om deze film meer te lachen dan om menige comedy, en mijn grenzeloze fascinatie voor trash en cult-classics heeft dan ook tot de aankoop van ontelbare vermakelijke prutswerkjes geleid. To name just a few favorites uit mijn eigen ex-rental collectie: 'Star Crash' met de sterrencast Joe Spinell, Caroline Munro & David Hasselhoff, 'Zombi 3' van Andrea Bianchi, 'Ark of the Sun God' met David Warbeck & John Steiner en 'Zoltan: Hound of Dracula' waarin de titelhond niet alleen overdag slaapt in een heuse doodskist, maar ook flashbacks krijgt naar Graaf Dracula, en zelfs honden pleegt te hypnotiseren alvorens ze in hun nek te bijten!
EN WIL VERDER KWIJT
"Oh bliss! Bliss and heaven! Oh, it was gorgeousness and gorgeousity made flesh. It was like a bird of rarest-spun heaven metal or like silvery wine flowing in a spaceship, gravity all nonsense now. As I slooshied, I knew such lovely pictures!" (uit: 'A Clockwork Orange').
Mijn recensies kun lees je hier:
/specials/dossier.php?id=41

LinkBack URL
About LinkBacks