Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
    Administrator

Standaard Bart-René Thiel (Filmfocus)

"Geloof niet zomaar de hype die rond een film gecreëerd wordt."

HOUDT HET MEEST VAN
    Geen favoriet genre

ZIET GRAAG FILMS MET
    Al Pacino, John Cusack.

ZIET GRAAG FILMS VAN
    Stanley Kubrick, Quentin Tarantino, Billy Wilder

VINDT DIT GEWELDIGE FILMS
    The Godfather Part II, Lost in Translation, The Lost Weekend, The Return of the King, The Searchers, When We Were Kings

VINDT DIT WAARDELOZE FILMS
    Men in Black II, The Cat in the Hat, Dreamcatcher, Men of Honor, The Matrix Reloaded en Revolutions

EN WIL VERDER KWIJT
    Geloof niet zomaar de hype die rond een film gecreëerd wordt. De films die niet een miljoenenbudget hebben en dus ook niet een grote publiciteitscampagne kunnen veroorloven, zijn vaak ook de moeite waard.
    Tevens is het leuk om een film te ontdekken.

Mijn recensies vind je hier:
    /specials/dossier.php?id=18
    Laatst gewijzigd door Jimmy Shelter; 14 September 2006 om 16:50

Administrator

Standaard Mijn top vijf van 2005

Het eerste wat mij opvalt als ik de lijst in mijn hoofd doorneem, is dat er maar barweinig niet-Engelstalig werk tussen zit. Nee wacht, het zijn allemaal Engelstalige films. Dat op zich is al reden genoeg om mijn lijstjes niet serieus te nemen.
    Ik heb ervoor gekozen om een flop vijf en een top vijf uit de honderden films samen te stellen. Vooral het rijtje flops heeft me nachtmerries bezorgd. Ik had net zo gemakkelijk een flop 50 kunnen samenstellen.

Top vijf
    5. Serenity: een kick ass western/science fictionfilm. Niet de pompeuze 'Revenge of the Sith', maar het artistieke kind van Joss 'Buffy' Whedon was DE space-opera van 2005.

4. Grizzly Man: Timothy Treadwell reist elke lente af naar Alaska om de grizzlyberen te 'beschermen', zonder daarbij aan zijn eigen veiligheid te denken. Na dertien jaar slaat onvermijdelijk het noodlot toe: hij en zijn vriendin worden door een beer opgegeten. Van de honderd uur die Treadwell door de jaren heen had gefilmd, maakte Werner Herzog op onnavolgbare wijze een documentaire die je bij de keel grijpt en dagen later nog door je hoofd spookt.

3. Charlie and the Chocolate Factory: na 'Ed Wood' en 'Edward Scissorhands' de beste film van Tim Burton en Johnny Depp en dát zegt iets.

2. War of the Worlds: Spielberg op zijn best. Een geweldige combinatie tussen een blockbuster en een gevoelig familiedrama zoals alleen hij ze kan maken.

1. Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabbit: vergeet computeranimatie à la Pixar en zijn 'Incredibles'. Met hart en ziel hebben Nick Park en zijn team jarenlang keihard gewerkt om kleimannetjes tot leven te laten komen. Het resultaat is simpelweg briljant. Ik heb nog niet eerder zo hard gelachen en tevens naar het einde toe een traan weggepinkt. In de woorden van Wallace: "Cracking film, Gromit!"

Flop vijf
    5. White Noise: een gruwelijk slechte horrorfilm, waarbij mijn gedachten uitgaan naar elke persoon die hem heeft gezien. De laatste nagel aan de doodskist van Michael Keaton.

4. Be Cool: een toepasselijkere titel was wellicht 'Een vervolg op 'Get Shorty', maar dan zonder de humor, zonder de briljante dialogen en zonder een plot'. Nou John, misschien is er nog plaats in de kist van vakbroeder Keaton.

3. Boogeyman: een veelbelovend plot over angst en jeugdtrauma's verliest zichzelf in schrikmomenten die niet eng zijn en dramatische wendingen die kant noch wal raken.

2. Fantastic Four: deze
    superheldenfilm is in werkelijkheid de langste reclame ooit. Bij het zien van 'FF' moest ik denken aan 'The Truman Show'. Hierin is Jim Carrey zijn leven, zonder dat hij het weet, in werkelijkheid een reality-serie. Telkens als Jim en zijn vrouw (eigenlijk een ingehuurde actrice) een diepzinnige discussie voeren, prijst zij een product aan.

1. A Sound of Thunder: Mijn hoofd tolde na het zien van zoveel opeenvolgende blunders in het scenario en spotgoedkope speciale effecten. Even dacht ik dat Ed Wood uit de dood was opgestaan om de wereld nog één film te 'schenken'.

Bart-René Thiel

Runner emely's schermafbeelding

Standaard

Ben het helemaal eens met Sound of Thunder! Wat een k*t film, sloeg echt helemaal nergens op, leek wel of ze al het slechte verzameld hebben en in deze film gestopt hebben.. echt een AFrader!!!!

Figurant Wladyslaw Szpilman's schermafbeelding

Standaard

Fantastic Four is een slap aftreksel van Singers meesterwerken: X-men..

De film die ik in dit rijtje behoorlijk mis, en wat misschien ook wel een beetje kwalijk valt te nemen, is natuurlijk de wederopstanding van George Lucas jawel: Revenge of the Sith
    Laatst gewijzigd door Wladyslaw Szpilman; 23 January 2006 om 13:15
    ''This is so humiliaiting for someone like you.''

Neo
    Neo is offline
    Super Moderator Neo's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wladyslaw Szpilman
    Fantastic Four is een slap aftreksel van Singers meesterwerken: X-men..

De film die ik in dit rijtje behoorlijk mis, en wat misschien ook wel een beetje kwalijk valt te nemen, is natuurlijk de wederopstanding van George Lucas jawel: Revenge of the Sith
    ja los van jessica alba heeft fantastic for weinig te bieden.
    maar star wars? ok Sith verdient een voldoende, een acht als ik vriendelijk ben. voor Likas, hij kan het nog

Runner DMTR's schermafbeelding

Standaard

War Of The Worlds??? Kom op, dat was geen familiedrama, maar 1 algeheel drama. Wat een misstap van Spielberg.

Figurant grmbl's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DMTR
    War Of The Worlds??? Kom op, dat was geen familiedrama, maar 1 algeheel drama. Wat een misstap van Spielberg.
    >:-) hehehe
    W & G fan for life!

hcsparnaaij
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DMTR
    Nee, War of the Worlds is juist goed gedaan van Spielberg.
    Super indrukwekkend hoe hij de hulpeloosheid van de mensheid en hun reactie daarop op het beeld neerzet.

Echt een super goede film.
    War of the Worlds is gelukkig geen tweeling broer of zus van Allien geworden.

Producent riet's schermafbeelding

Standaard

ja dat is een leuk film ik heb hem
    gezien in de bio. vet hoor en tom
    is ook leuk hoor

Figurant grmbl's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Tom Cruise wel een gemiddelde dreamboy. Had je hem gezien bij Opera Winfrey? Hij deed alsof hij zich 'bevrijd' voelde en alsof hij daar helemaal zichzelf kon zijn. Tuurlijk Tom, keep trying
    W & G fan for life!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten