Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Als winnaar van de Golden Globe voor beste drama, waarmee hij diverse veelgeprezen films als The Curious Case of Benjamin Button en Frost/Nixon, zal dit wel een behoorlijk goeie film zijn...
Net Slumdog bekeken, in één woord....SCHITTEREND!!!
Heb er heel wat over gelezen.
Zou inderdaad mooi zijn..
heb de film gezien:
deze film is terecht genomineerd voor oscars want dit is echt een goede film mede door het meeslepende verhaal.
Danny Boyle is een regisseur die elk genre in ze eigen stijl maakt. Met Transpotting liet hij het misdaad genre zien , en met The Beach het psychologische drama expect. Toen nam Boyle een andere weg, hij nam horror en Sfi in handen en mixten er een 28 Days Later uit en een Sunshine. Nu met Slumdog Millionaire neemt hij het romantische genre op zich. Slumdog Millionaire is een sprookjes achtig verhaal die zo geslaagt omgaat met een makkelijk verhaal en door fantastische acteur het extra zetje geeft. Dev Patel [ Jamal ] laat redelijk acteer werk zien , maar het echte werk komt toch van de jonge versie van Jamal. De flashbacks zijn goed gedetaileerd over gebracht en vervelen geen seconde. Slumdog Millionaire overtuigt ieder man en vrouw dat Danny Boyle de beste britse regisseur van 2008 en 2009 is. Slumdog Millionaire krijgt van mij een 8.0 en voor de No,go and Routh een dikke go.
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
Met Trainspotting liet hij het misdaadgenre helemaal niet zien, het was toch echt eerder een drugskomedie hoor. Als je een film niet hebt gezien moet je er niet over schrijven alsof je 'm wel hebt gezien. EN hoezo beste britse regisseur van 2008 èn 2009? Alsof je dat nu al weet...
Laatst gewijzigd door moviemick; 08 March 2009 om 12:06
Prachtige film. Het verhaal wordt met flashbacks verteld, maar hij is zeer goed te volgen. Hij heeft mij geboeit van de eerste tot de laatste minuut (zelfs de aftiteling uitgekeken). Vanaf nu ga ik toch heel anders kijken naar Weekend Millionairs denk ik :-).
Gisteren werd er naar aanleiding van de Nederlands premiere in de media veel aandacht besteed aan de film. Hij schijnt in Mumbai zelf nogal omstreden te zijn, maar ja, dat kun je verwachten in Bollywood mekka. De film is absoluut niet geromantiseerd of onrealistisch gedramatiseerd en had zich net zo goed in ieder ander getto op de wereld kunnen afspelen.