Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Een ijzersterke film, één v.d. beste films uit Scandinavie v.d. laatste jaren. Niet voor niets wordt er hier een remake gemaakt in Hollywood.
De harde drugswereld in beeld gebracht vanuit 4 verhaallijnen van personages met ieder een eigen achtergrond en motivatie waar niemand elkaar vertrouwd en geld de belangrijkste drijfveer is.
Zeer goede film en voor de verandering eens geen hollywood film maar een film uit het land van pipi langkous, abba en ikea.
Vrij realistisch gefilmd, maar het viel me aanvankelijk moeilijk om iets van binding of aansluiting te vinden met de hoofdrolspelers, iets wat ik wel belangrijk vind in een film als deze, die het toch met name moet hebben van de karakters i.p.v. spectaculaire actie en special effects. Nu blijft het wat vlak en onpersoonlijk allemaal.
Bij 'JW' en Mrado lukt het na verloop van tijd wel beter om je in te leven, omdat zij dan door hun persoonlijke relaties en achtergrond wat meer uit de verf beginnen te komen en je ze eindelijk als 'mensch' kunt gaan zien ipv 'crimineel # xx'. Op dat moment worden het pas driedimensionale karakters. Bij Jorge is dat helaas veel minder gelukt, de zwangere zus ten spijt. Hij wordt ondanks de stoere praat tijdens wat 'male bonding' tussen hem en JW nergens echt sympathiek, i.i.g. géén persoon waarvoor ik m'n leven 1-2-3 vrijwillig in de waagschaal zou stellen...
Het duurt hierdoor even voor de film je 'pakt'. Voordien zie je wel allerlei criminele activiteiten de revue passeren, maar zonder die band met de personages blijft het te afstandelijk. Zodra je wat meer 'in' de film zit nadert de ontknoping eigenlijk al. Dan is het even spannend, tot het tegenvallende einde, wat weer zorgt voor een anticlimax.
Het is geen echt slechte film, maar met wat meer uitwerking en wellicht een iets ander einde had het wellicht een echt goede film kunnen zijn. Dat is het nu m.i. helaas net niet...
Ik zeg het niet vaak, maar in dit geval zal het me tòch benieuwen wat de Amerikanen er van weten te maken bij hun verfilming...
Woooow... Dit was de eerste zweedse film die mij heeft geboeid. Ik dacht dat mijn tv vreemd aan doen was..hahahahaha. De taal was raar. Ik zapte maar wat en belandde toen bij deze vreemde film. Ik vond het een geweldige film. Vooral de rol van 'Joel Kinnaman' boeide mij. Hij kan erg goed acteren. De gehele cast was perfect. Het beeld, acties en geluid waren ook heel goed. Wat ik nog leuker vond was de soundtrack bij de aftiteling. Die zou ik graag willen hebbenIk begon spontaan te dansen...hahahaha. Film Ranking: ***
Goede, spannende film! Aanrader!
Fantastische film, jammer dat je kan zien dat het budget niet groot genoeg was voor spectaculaire scenes, maar met de middelen die de makers hadden, een fantastische film.
Sterke film. Wishbe dandy moet crimineel aan de bak om zijn dure lifestyle te financieren. Dat lijkt goed te gaan, maar uiteindelijk betaalt hij de prijs. Lekkere grofkorrelige thriller met creatief plot. Dat wordt weer kijken. Er komen in hetzelfde kader nog een tweetal films naar aanleiding van dezelfde schrijver.
Groetjes van Swellie.
Een redelijk misdaadfilm...
Niet echt spannend verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Redelijk HD kwaliteit...
Misdaad is mijn smaak niet...
Drugs enz...
Geen aanrader...
Sterke, originele film over jonge student die graag bij the upperclass wil horen. But he has a price to pay.... Kan niet wachten op de volgende twee films in deze serie!