Stone (2010) Thriller met Edward Norton en Robert DeNiro waarin een veroordeelde brandstichter via zijn vrouw zijn reclasseringsambtenaar probeert te manipuleren

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (30 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: Stone (2010)

Crew wevandel's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Deze film is niet totaal slecht, want ik heb mij wel een beetje vermaakt met deze film. Geen top film. De cast viel idd tegen en ik vond de rol van 'Edward Norton' een beetje nep overkomen. Het verhaal was idd ook niet echt goed verwerkt in de film. Ik hou van gevangenis filmen, maar deze kwam wel een beetje raar gemaakt over, hahahahaha. cijfer 2,5 stars.

Regisseur
    4 van de 10 sterren

Standaard

Deze film vond ik nogal een tegenvaller eigenlijk. Niks thrillerigs aan hoor! En het drama was ook ver te zoeken. Gewoon een speelfilm met veel gepraat en ook ik vond het god gehalte nogal groot en niet echt interessant. Raar einde! Nee wat mij betreft geen aanrader.

Regisseur Quentin's schermafbeelding
    3 van de 10 sterren

Standaard

Ik heb deze film zo uit de EPG geprikt op basis van de acteurs en de samenvatting, en gekeken zonder reviews te lezen. Ik ging er dus redelijk onbevooroordeeld in, en verwachtte op basis van cast, scenarist en synopsis een onderhoudende film te gaan zien...

Niet dus...

Ik was er al bang voor toen Jack's vrouw hysterisch begon te doen bij het zien van een vlieg - wat kennelijk een metafoor moet zijn voor "haar ziel, die hij gevangen houdt". Een reden voor die boude stelling krijgen we niet, dus of zij nou neurotisch is of hij een tiran? Hij bengelt vervolgens als reactie hun kind buiten een raam, en krijgt meteen spijt. Ook niet echt een uitgebalanceerde reactie. Ze leven verder nog lang en ongelukkig, gesteund door een overmaat aan alcohol en bijbelneuzelarij. Dan zit je nog vóór de 'opening credits'. Toen had ik eigenlijk al meteen moeten afhaken, i.p.v. tot het eind te blijven kijken voor het geval dat dit nog iets zou 'rechtvaardigen'....

Ten eerste is de film nogal onrealistisch en gekunsteld. Een veroordeelde psychopathische brandstichter en zijn sociopathische, nymfomane vriendinnetje manipuleren de beambte die over zijn vervroegde vrijlating beslist. Dat lukt met kinderlijke eenvoud...

Je mag toch hopen dat elk weldenkend mens direct aan de noodrem trekt als de oversekste vrouw van een gevangene die hij net moet beoordelen naar zijn huis belt met zwoele praatjes. Ze had nota bene eerst zijn vrouw aan de lijn (die uiterst labiel is en van whisky en bijbelteksten aan elkaar hangt). Hoe stom kun je dan zijn om daar vervolgens ook nog op in te gaan?! "Jij ook een eitje met ingetrokken inkt? Ja lekker...". Tuurlijk joh...

En dat nota bene nadat mr psycho hem eerst grofweg in de maling heeft lopen nemen in zijn eigen kantoor. In een Amerikaanse bajes ga je voor veel minder in de isoleer, en mag je blij zijn als je er niet een jaar of wat bij krijgt. Een vervroegde vrijlating kun je dan echt wel vergeten.

Gevangenen komen in de VS sowieso alleen maar voor vervroegde vrijlating in aanmerking als ze verantwoordelijkheid nemen voor hun daden, berouw hebben en inzicht tonen. Géén van deze strikte voorwaarden zijn van toepassing op de egocentrische 'Stone', die slechts zwelgt in zelfmedelijden en uitsluitend oog heeft voor zijn eigen lot.

En je zou toch ook mogen verwachten dat types als die verknipte Lucetta Naaigraag tegen de lamp lopen in de psychologische test vóór er een klas kleine kinderen aan haar wordt toevertrouwd. Het zou niet best zijn als zulke patiënten voor de klas mogen staan.

Wat is er verder nog? De irritante, repetitieve 'soundtrack', bestaande uit klikgeluidjes, bijbelteksten, bijbelbesprekingen en ander eeuwigdurend geleuter over God.

Je zou toch denken dat we het wel een keer gehad hebben met de eeuwige bijbels en psychopaten mix, dat begint onderhand toch wel wat oud te worden niet? En als je dat uitgesleten pad dan perse tòch wilt volgen moet je wel met iets heel goeds komen, niet dit slappe verhaal.

De conclusie van de film: als God praat ga je trillen als een stemvork en verander je van toon. The End.

Echt een halfgare film en een enorme tijdverspilling...

Al hebben we wel weer geleerd dat een "dime" kennelijk net zo plat is als een dubbeltje.

"Stone" is trouwens echt niet te vergelijken met "The Score". Dat was een lekkere vlotte actiefilm waarbij ik me totaal niet heb verveeld, dit is een irritante babbelfilm zonder kop of staart.

Overigens vond ik "Junebug", wat ook door Angus Maclachlan werd geschreven, wèl een geslaagde film. Zo zie je maar weer dat je met een sterrencast en een goede scenarist nog steeds een belabberde film kunt maken.
    Laatst gewijzigd door Quentin; 30 December 2011 om 22:50

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Gewoon een goede film, voor mij 4 sterren waard. IJzersterk geacteerd naar mijn mening, echt de moeite waard.

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

Niet mijn smaak,sterke acteurs ,maar geen thriller meer drama

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Redelijke film, die erg traag op gang komt. Vind dit absoluut niet thuishoren in het genre thriller, maar echt een drama.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten