A Separation (2011) Oscarwinnend Iraans drama waarin Nader een verzorgster inhuurt voor zijn demente vader, maar niet weet dat zij geen toestemming van haar man heeft

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (7 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Separation, A (2011)

Wat vind jij van deze film?

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Fantastische film! Verveelt geen moment, interessant verhaal, goed geacteerd. Een film die indruk maakt en waar je nog graag over na wilt praten. Terechte winnaar van de gouden beer.

Producent
    7 van de 10 sterren

Standaard

Een film over gewone dagelijkse dingen die mensen overkomen. Juist omdat het in Iran speelt geeft het een aardig inzicht in de gewoonten, zeden en bureaucratie van dat land. Mooi gespeeld ook.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Als ik nu racistisch overkom moet je het zeggen maar dit is helemaal niet de bedoeling. De grote favoriet van de oscars dit jaar in bij mij niet echt goed bevallen. Het is mij nog steeds een raadsel waarom the academy deze film 2 nominaties gaf. Voor mij persoonlijk stel ik me nog steeds vragen waarom die vrouwen vandaag de dag een hoofddoek dragen? Van wie moet dat ? Van niemand toch? Nuja goed het gaat hier om de film maar juist daarom boeit het onderwerp en de maatschappij waarin dit overgewaardeerde drama zich afspeelt mij voor geen meter. Misschien niet de juiste ingesteldheid om objectief te oordelen over deze film maar ik vond er weinig aan. Het camerawerk is gewoontjes en na het zien van de film had ik een leeg gevoel en had het gevoel mijn tijd verspilt te hebben. Waarschijnlijk zal onbegrijpelijk the academy deze film belonen met de prijs voor beste buitenlandse film. Opmerkelijk dat deze dan uit Iran komt. Jammer want Rundskop is van een heel ander kaliber dan deze en stukken beter. 5,5/10
    Laatst gewijzigd door GL; 29 January 2012 om 16:15

Regels voor berichten