Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Oh de trailer ziet er leuk uit, iets leuks om naast Mission Impossible 4 na de winter te gaan.
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
Zie al erg uit naar deze film, ben dan dan ook een enorme Sherlock Holmes fan.
Ik ga hem zeker in de bioscoop zien.
Robert Downey Jr. zet een in het begin tikje bizarre Sherlock neer. Later komt hier wat meer balans in en komt de excentriciteit beter uit. De film neigt een tikje over te hellen naar James Bond, maar wordt op tijd bijgestuurd. Het spel tussen Holmes en Moriarty (Jared Harris) wordt meesterlijk neergezet. De tijdsgeest wordt iets te modern neergezet, maar komt de briljant gefilmde actie ten goede. Aanrader!
Recensie : ***1/2
Toen in 2009 de nieuwste Sherlock Holmes verscheen stond ik niet meteen te springen om naar de bios te trekken. Pas later op Blu Ray gezien en was aangenaam verrast. Leuke setting en sfeer, goed en amusant geacteerd door Jr. en Law, goeie actie en mooie geluidsmixage.
A Game of Shadows is gewoon meer van hetzelfde. In dit geval is die 'meer' zeker goed. Eindelijk heeft Sherlock Holmes een waardige tegenstander. Eentje die gelijkwaardig is aan hem. Komt zeer goed tot zijn recht tijdens de schaakscène ergens op het einde van de film. De actie scènes zijn opnieuw van de bovenste plank met als hoogtepunt in het licht besneeuwde bos. Ja Oké Slow Motion Shots zijn zogezegd passé, ik blijf het geweldig vinden en in Sherlock Holmes werkt het zeer zeker wel. Zeker wanneer het geluid die beelden nog meer kracht bij zet. Sherlock Holmes 2 is gewoon puur vermaak.
Waar in deel 1 al leuke korte flashbacks zaten waarin Sherlock Holmes uitlegt wat hij de laatste vijf minuten heeft gedaan of wat hij in gang heeft gezet, wordt deze eigenschap van deel 1 nog meer benut en zo gaat het verhaal met een sneltrein vaart vooruit. Ook leuk dat A Game of Shadows toch voelt als een film op zich. Je kan gemakkelijk inpikken bij dit deel en het verhaal is min of meer afgerond met de deur op een kier. Nooimi Rapace is geloofwaardiger als waarzegster dan als Millenium vrouw maar loopt er misschien wel wat voor spek en bonen bij.
Iets wat ik minder vond was dat men tot het vervelende toe de homo-vriendschappelijke relatie tussen Watson en Sherlock extra uitvergrote om er humor uit te putten. Gelukkig bleven we gespaard van een perrongelijke kus tussen de twee tijdens een actie scènes ofzo. In deel 1 was die homo-relatie tussen de twee netjes gedoseerd. Toch blijven de twee kibbelaars een gezellig due en irriteren ze niet tijdens misschien wat nutteloze praatscènes. Iets anders dat er niet in had gehoeven was de broer van 'Sherly'. Misschien was het slimmer geweest om er een goeie vriend van te maken. Want echt nuttig is die broer ook niet echt omdat dat personage schreeuwt om meer uitdieping. Misschien in het aankomende derde deel. Ik kijk ernaar uit! A Game of shadows is top amusement met leuke actie en acteurs. 7,5/10
Laatst gewijzigd door GL; 05 February 2012 om 11:02