The Sixth Sense (1999) Het leven van het jongetje Cole is één grote nachtmerrie is omdat hij constant overleden mensen ziet.

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (304 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 78 van 78

Discussie: Sixth Sense, The

Producent
    9 van de 10 sterren

Standaard

Een van de beste horrorfilms van de vorige eeuw.

Crew NicolexTom's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Ik had het begin gemist.
    Nog eens kijken en dan niet in de Duits

nilofar
    Guest

Standaard

Shyamalan's meesterwerk. Met The Sixth Sense heeft Shyamalan de kijker echt in de ban. Vanaf het begin ben je al geinteresseerd aan het kijken naar wat er komen zal.

Het acteerwerk is uitermate goed. Vooral van Toni Colette als de moeder. En natuurlijk ook van Haley Joel Osment als het zoontje : who 'sees dead people'
    Het verhaal is super origineel en het boeit je erg. En het einde is zo twist dat is waarschijnlijk een van de classic eindscenes uit de filmgeschiedenis. En natuurlijk de quote : 'I see dead people' is ook een klassieker.

Het is erg jammer dat Shyamalan dat jaar de Oscar voor Beste Regisseur niet mee naar huis mocht brengen. Misschien was dat een stimulans voor hem geweest om andere filmgenres uit te proberen en zijn creativiteit te stimuleren. Maar het had ook slecht kunnen aflopen als hij de Oscar had gewonnen : hij had kunnen doorblijven gaan met het maken van slappere films omdat hij denkt dat hij zijn roeping heeft gevonden in films met als thema het paranormale(wat hij eigenlijk nu al doet zonder dat hij de Oscar heeft gewonnen)

The Sixth Sense is echt een ware klassieker en je moet hem echt een keer hebben gezien. Ik zal het einde niet verklappen want dan is de film verpest

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Lang getwijfeld of ik hem zou kijken en nu gedaan. Alleen had ik hem veel beter verwacht. De film is redelijk ridicuul en het verhaal is ronduit traag en stom. Wanner het kind zegt " I see dead people" Sloeg dat werkelijk alles. Dat weet je al van voor je de film gaat kijken alles voor die scène is eigenlijk een saaie brok en wachten op de dooie mensen die hij ziet. Wanneer die dooie er dan ook aan te pas komen heb je niet door wat er gebeurt. Het verhaal zit vol gaten en is immens vreemd. Maar dit klinkt allemaal negatief en op het einde krijgt je daar dan wel een origineel excuus voor dat goed uitpakt je een gevoel heeft dat je toch niet voor niks naar een rommeltje hebt zitten kijken. Het een rommeltje noemen is eigenlijk niet op z'n plaats maar toch. Het acteerwerk van Osment is redelijk ondermaats. Je voelt gewoon M. Night Shyamalan achter de camera staan en roepen kijk nu boos, triestig, schreeuw, ween,... Toni Collette is altijd een genot om naar te kijken en is de enige die er iets van terrecht brengt. Bruce Willis acteert als ene "spook". M. Night Shyamalan is een regisseur zoals er gelukkig weinig van zijn. Deze film is geen topper en dat alleen het einde de moeite waard is om naar deze vreemde film te kijken is voor mij geen overtuiging om het waauw film te noemen ng een klassieker. De film heeft z'n sterke kanten zoals met de videotape scène en de scène tijdens de lessen van "Meester Stotter"...

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Super goede scarry horror film, thriller meer eigenlijk. Enige film die ik niet kan kijken zonder een paar nachten slaap ervoor op te offeren.. echt scarry! Super goed!

Figurant

Standaard

ik vond deze film helemaal niet eng

Figurant

Standaard

Een van de meest overgewaardeerde films ooit naar mijn mening. Ook al zitten er zoveel plotholes in die proberen het einde zo onverwacht mogelijk te maken, lukt dit bij verre na niet. Voor de rest boeit de film totaal niet. Het acteerwerk is het enige pluspunt.

Figurant

Standaard

dit vond ik wel zo'n flutfilm
    iedereen de de basisschool afgemaakt heeft, heeft meteen al de eerste 5 minuten door hoe alles in elkaar steekt

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678

Soortgelijke discussies

1. Sixth Day, The
    Door Michel in forum S
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 November 2004, 15:32

Regels voor berichten