Secondhand Lions (2003) Het 14-jarige jongetje Walter moet de zomer doorbrengen in Texas bij zijn twee nogal excentrieke ooms, die hem bijzondere verhalen vertellen

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (13 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Secondhand Lions

Regisseur Shazu's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Leuke familiefilm die niet altijd even goed klopt. Duvall en Caine spelen echt erg leuk, terwijl Osment een beetje overdreven over komt.
    <...Constantly talking isn't necessarily communicating...>

Runner
    6 van de 10 sterren

Standaard

Geen superfilm, maar toch leuk om naar te kijken. Haley Joel Osment is niet meer dat schattige jongetje uit 'The Sixth Sense', maar laat zien dat hij dat ontgroeid is en klaar is voor meer 'volwassen' rollen. Ben geen grote fan van Robert Duvall, hoewel hij redelijk speelde, Michael Caine heeft naar mijn idee nog geen slechte rol neergzet, dit is geen uitzondering. Maar al met al, een weinigzeggende film...

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Het is gewoon een hele mooie realistische film. Je kan echt zien dat het jongetje eerst even moet wennen bij zijn ooms en dan krijgt hij het echt te pakken. Zijn ooms vertellen hem mooie verhalen over Noord-Afrika. Waneer zijn moeder terugkomt gebeurt er iets. De rest vertel ik niet. Huur hem maar.

Producent Tarkus's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

Leuke film. Geschikt om in familieverband te bekijken. Duvall en Caine zijn prachtig, en ook Osment bewijst dat hij een prima acteur is. Hoop nog veel van deze kerel te zien. Vind dit een aanrader. Het hoeft niet altijd actie te zijn..

Regisseur Waackx's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Aardige, leuke speelfilm met wederom een goede rol van Osment en 2 prachtrollen van Caine en Duvall.Het verhaal op zich stelt niet zoveel voor maar het zijn de kleine dingetjes deze film leuk maken.Het kopen van een tweedehandse leeuw, het slaapwandelen van Duvall en het dagelijkse verwijderen van verkopers d.m.v. hun shotguns.Wanneer de film zich in het heden bevindt is de film geloofwaardig ondanks de 2 excentrieke oudjes maar zodra Caine de verhalen over hem en zijn broer vertelt dan wordt het een heel ongeloofwaardig geheel.De verhalen zijn wel erg vergezocht, plus in de flashbacks wordt ook nog eens niet gesproken, en het einde dat een Arabier het huis van de 2 oudjes komt bezichtigen is ook vergezocht.Maar in het geheel een film waarop je op het einde wel met een flinke glimlach op je gezicht over hebt.
    Laatst gewijzigd door Waackx; 15 September 2006 om 18:27

Crew Miss Moviestar's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Jammer genoeg heeft deze film mij zwaar teleurgesteld. Ik vond Osment nogal irritant, terwijl ik hem voor deze film érg goed vond in zijn rollen. Hij is zo'n lief, schattig jongetje. Ook in deze film. Maar ik vond het verhaal nergens op slaan en nogal saai.

Producent
    8 van de 10 sterren

Standaard

Heerlijke feelgood-movie, die niet echt het etiket comedie hoeft te dragen, meer een coming-of-age-film die een vette glimlach op je gezicht brengt en je positief naar het leven en de oude dag laat kijken. Als dat geen verdienste is....

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Leuke fantasievolle jeugdfilm

Regels voor berichten