Eddy Terstall en zijn cast en crew hebben zichzelf overtroffen.
Simon is een erg geslaagde film die op virtuoze manier weet te balanceren tussen tragiek en grappen; humor dus.
Als Cees Geel geen gouden Kalf wint weet ik het niet meer.
Eddy Terstall en zijn cast en crew hebben zichzelf overtroffen.
Simon is een erg geslaagde film die op virtuoze manier weet te balanceren tussen tragiek en grappen; humor dus.
Als Cees Geel geen gouden Kalf wint weet ik het niet meer.
Geweldige film, met een erg mooi en meeslepende uitgangspunt.
Cees Geel, Marcel Hensema en alle andere acteurs en actrices zijn werkelijk op hun plek in de film. Geweldig script en dialogen.
Grappig zonder plat te zijn. Meeslepend zonder vals sentimenteel te zijn. Een lach en een traan en dat alles in de juiste verhouding.
Maar vooral Cees Geel, wat een fantastische kop heeft die man!
Verrassend goede film. Ik had gehoord dat hij wel leuk was, maar ik was (ben!) erg onder de indruk van deze film. Een schitterende prestatie van Cees Geel, als de levensgenieter Simon. Het enige minpuntje vond ik Nadja HÜpscher, die de dochter van Simon moest spelen. Ondanks haar goede acteerwerk was dat echt niet geloofwaardig (en Birgit Schuurman kon niet).
Al met al een schitterende film over een moeilijk onderwerp.
GAAT DAT ZIEN !!!
'My friend, one thing you have to learn. There is always time for beer.'
D'Argo
Won't Get Fooled Again
Ik moet toegeven dat ik over het algemeen niet zo weg ben van Nederlandse films, omdat er, naar mijn idee, meestal net iets teveel seks in zit en de verhalen ook eigenlijk net niet ergens over gaan. Simon maakt aan dit beeld van Nederlandstalige films abrupt een eind. Deze film heeft echt iets te vertellen en brengt dagelijkse onderwerpen, die in de huidige samenleving niet door iedereen worden geaccepteerd, met een vleugje humor aan bod. Uitstekend acteerwerk van vooral Cees Geel! Petje af voor Eddy Terstall
Eigenlijkwilde ik deze film helemaal niet zien maar toen ik toch in de bios zat ben ik heel blij deze film gezien te hebben! Dit verhaal is heel erg goed ten beeld gebracht en dan vond ik ook dat Cees Geel weer heel erg goed acteerde, ook Marcel Hensema speelde zijn rol erg goed.
Weer een erg goede film van Eddy Terstall mischien dat hij met deze film een wat groter plubliek bereikt dan met zijn vorige ook uitstekende kleinere films, simon weet vooral een goede balans te houden tussen comedy en drama.
iedereen moet m zien
Een Nederlandse film in Amsterdam-Zuid met humor, gevoel, super acteerwerk door Cees Geel die een macho met kanker speelt en Marcel Hensema die een homoseksuele tandarts speelt. Twee vrienden.
Luchtig worden taboes als homo-huwelijk en euthanasie zonder oordeel verfilmt. regie van Eddy Terstall.
Deze film is lastig om te volgen, en je moet er maar van houden, dus eigenlijk alleen voor de liefhebbers. De verhaallijn zit er sterk in het gaat wel langzaam.