The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 (2011) Het eerste deel van het slot uit de populaire Twilight serie, waarin Bella en vampier Edward in het huwelijk treden

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (30 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 52
    Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

@GL Waarom ga je dan de hele tijd over actie zeiken als je zelf zegt meer van drama te houden? Ik zeg ook helemaal niet dat je filmpubliek alleen kan verdelen in romantisch en actie! Iedereen heeft een andere mening ergens over, daar moet je begrip voor op kunnen brengen, en dat doe jij blijkbaar niet. Die 5 sterren voor Vampires Suck meende ik ook niet echt, dat kun je wel uit mijn reactie erbij opmaken. En hoezo is Taylor Lautner een prostituee? Dat slaat echt helemaal nergens op! Ja, waarschijnlijk is jouw filmkennis breder, maar dat kan me echt helemaal niks schelen. Films kijk je voor je plezier, opscheppen over je filmkennis vind ik ronduit belachelijk! En trouwens ben JIJ als EERSTE op mijn mening over deze film ingegaan, en het is logisch als ik daarop reageer. By the way, heb je ook wel eens positief commentaar gegeven op een film?

Regisseur

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eefz1 Bekijk bericht
    @GL Waarom ga je dan de hele tijd over actie zeiken als je zelf zegt meer van drama te houden? Ik zeg ook helemaal niet dat je filmpubliek alleen kan verdelen in romantisch en actie! Iedereen heeft een andere mening ergens over, daar moet je begrip voor op kunnen brengen, en dat doe jij blijkbaar niet. Die 5 sterren voor Vampires Suck meende ik ook niet echt, dat kun je wel uit mijn reactie erbij opmaken. En hoezo is Taylor Lautner een prostituee? Dat slaat echt helemaal nergens op! Ja, waarschijnlijk is jouw filmkennis breder, maar dat kan me echt helemaal niks schelen. Films kijk je voor je plezier, opscheppen over je filmkennis vind ik ronduit belachelijk! En trouwens ben JIJ als EERSTE op mijn mening over deze film ingegaan, en het is logisch als ik daarop reageer. By the way, heb je ook wel eens positief commentaar gegeven op een film?
    Ik ben het eens met GL, er zijn goed gemaakte films die ik niets aan vind, dan geef ik aan dat de film goed is maar totaal mijn smaak niet is, de twilight films zijn gewoon niet goed gemaakt, en dat is jammer, er had veel meer eruit gehaald kunnen worden, ik zie de films als snel en goedkoop scoren bij een jong publiek, jammer.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    1 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eefz1 Bekijk bericht
    Lautner is gewoon een hunk die met plezier wordt betaald om zichzelf te verkopen voor waardeloze film. Dat bedoel ik met prostituee... Ik schep hier niet op over mijn filmkennis. Het zijn gewoon feiten die ik aanhaal. En ja ik geef goeie commentaar op goeie films! Win Win, The Girl with the Dragon Tattoo, Drive, Hugo, Hasta la vista, Eden Lake, I need to talk about kevin, Carnage,... zo kan ik nog wel even doorgaan met films die ik overlaatst heb gezien die ik positief heb beoordeeld. Wss heb jij geen enkele ervan gezien. Het gaat hier niet over als eerste commentaar geven op iemand zijn reacties. Films zijn heus wat meer dan plezier, ik vind het jammer dat mensen plezier putten uit films die niet meer te vertellen hebben dan niks. BTW. Ik word eigenlijk moe van jullie twilight fans. Niks persoonlijk maar meestal denken die meisjes dat ze later zelf keuze zullen hebben uit 2 hete brokken die je heeel lang aan het lijntje kunt houden. Jammer maar helaas, wordt volwassen.
    Laatst gewijzigd door GL; 29 January 2012 om 20:34

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

@GL Als je wat meer over Lautner hebt opgezocht, heb je kunnen lezen dat hij keihard gewerkt heeft om te zorgen dat hij in New Moon mocht acteren, en in verschillende interviews kun je lezen dat hij de shirtless scenes vervelend vond. En natuurlijk heb ik The Girl with the Dragon Tattoo WEL gezien, hartstikke goede film!! Sommige mensen vinden de Twilight films wel goed, sommigen niet, dat is volstrekt logisch. Ikzelf word ook soms moe van dat soort twilight fans die je noemde, omdat ze de moeite niet nemen de boeken te lezen, en de verhaallijn amper schijnen te volgen. Ja, sommige elementen uit de film vind ik ook niet altijd even goed, maar de boeken wel! Net als bij Harry Potter! Maar dat betekent niet dat de film direct slecht is, alleen omdat sommige mensen er veel te veel van verwachten. DAT vind ik nou jammer! En of een film goed of slecht is kan niet door 1 persoon gezegd worden, je moet er een heel publiek voor hebben. En de boeken zijn toch echt bestsellers, en de film heeft tot nu toe wel 4 sterren......

GL
    GL is offline
    1 van de 10 sterren

Standaard

Ik zou hier nog veel verder kunnen over doordrammen om mijn gelijk te halen maar het zal bij jou ook noot doordringen. Maar hier kort, het is NIET omdat iets succesvol is dat het goed is! Welk tienermeisje leest er nu niet graag zeemige liefdesverhaaltjes die weinig inhoud hebben. Meer dan diegene die iets van kwaliteit zoeken ipv van de hormonale uitingen van Meyer. Harry Potter kun je niet vergelijken met twilight. Het is compleet anders. Ik verwacht helemaal niks van Twilight. Mijn verwachtingen voor die films staan zo hoog als het waterpeil van een uitgedroogde rivier in Afrika. Die 4 sterren bewijzen niet en zijn bepaald door fans. Mensen die echt iets van films weten willen hier gewoon geen sterren aan geven. Lees recensies van deftige sites en kijk naar Rotten Tomatoes waar de film maar 25% scoort! En dat stukje over Lautner geloof je toch zelf niet ? Een dikke nek als die gast zal met graagte met zichzelf pronken. En oeeeuw je hebt de bekendste film uit mijn opgenoemde rijtje films gezien. I'm impressed.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Ok dus het enige dat je per se wilt horen is dat het een slechte film is? Ik ga namelijk absoluut ook niet zeggen dat het de beste films van de wereld zijn, want dat vind ik niet. Maar het verhaal is wel goed geschreven. Het IS een tienerfilm, volwassenen moeten hier maar niet naar kijken, die vinden het toch alleen maar onzin. Mannen al helemaal. Je moet niet vergeten dat aan elke film of boek een bepaalde doelgroep te wijden is. Bij Twilight zijn dat inderdaad tieners, dus begrijp ik ook niet dat een volwassene er naar wil kijken. Harry Potter heb ik niet vergeleken met Twilight, ik noemde het alleen als voorbeeld bij situaties waarbij een goed boek geen fantastische verfilming heeft. En voor de laatste keer, of een film goed of slecht is wordt uiteindelijk toch bepaald door de mening van het publiek. En die verschillen allemaal. Natuurlijk kunnen allerlei filmkenners het erover eens zijn dat het een slechte film is, dat hoeft nog steeds niet iets te bewijzen. Je kan blijven zeggen dat het publiek uit domme onnozele tienermeisjes bestaat, je kan ook eens naar jezelf kijken in plaats van jezelf altijd gelijk toe te kennen. Je hoeft ook niet de halve wereld af te zoeken naar iemand die The Girl with the Dragon Tattoo een slechte film vond.

GL
    GL is offline
    1 van de 10 sterren

Standaard

Wanneer filmkenners massaal een film afkraken is dat terecht! Dan mogen nog miljoen mensen die films goed vinden. Over de kwaliteit van een film kunnen alleen maar een groep van filmkenners oordelen. Niet het publiek. Kwalitatief is twilight ondermaats en niet goed geschreven. Dat moet ik van je horen!

Figurant

Standaard

Je zou wensen dat 'Zombie Nation' net zulke heftige reacties opriep. ;-)

@Eefz1: Ik ben een volwassen man (40+) en ik vind twilight in zijn genre best amusant. Ik heb zowel de boeken gelezen als de films gezien. Je moet je alleen geestelijk instellen op een romantisch tiener verhaal met een bovennatuurlijk sausje.

@GL: Als alleen technische kwaliteit mag gelden als maatstaf voor een goede film, dan heb je gelijk. Maar daar tegenover, een film is vooraleerst natuurlijk gericht op publiek, niet op azijn[piep]ende recensenten. Kennelijk doet Twilight daar toch iets goed.

En dat je van iemand iets 'moet' horen. Is dat niet een klein beetje megalomaan?

Verder over de serie. Ik vind dat Kristen Stewart en Robert Pattinson erg onderkoeld en minimalistisch spelen, maar dat is ook de sfeer die de boeken ademen. Ik zou dus niet durven beweren dat het aan de kwaliteit van de spelers of regisseur ligt.

Ik hoop dat ook dit deel het boek redelijk blijft volgen, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan een regisseur die een heel eigen verhaal verzint. Natuurlijk valt er de wereld aan diepere emoties en gebeurtenissen weg, maar dat kan je verwachten van een film die in krap twee uur zoveel moet vertellen.

*Kennelijk zit er nogal een SQL lek in het reactie systeem.

GL
    GL is offline
    1 van de 10 sterren

Standaard

Bij twilight is de narratieve kwaliteit het probleem. Technisch helemaal niet...!!!!!

Crew

Standaard

Wanneer komen Twilight Saga Breaking Dawn Part 1 en 2 op Film1 ???

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten