The Ugly Truth (2009) Romantische komedie waarin Katherine Heigl een handje wordt geholpen door macho Gerard Butler om de man van haar dromen voor zich te winnen

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (137 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
    Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Een echte Ladiesnight- killer !

In de goede zin bedoel ik dat ......
    Laatst gewijzigd door Akasha; 08 October 2009 om 16:43

Figurant

Standaard

Lijkt mij super!
    Pluk de dag, pluk Dafne.

LPD
    LPD is offline
    Figurant

Standaard

echt een superleuke film. Af en toe wat grof qua tekst, maar wel met humor. Leuk om te zien met je vriendinnen

Runner schatjuhislautje's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

leuke film.. lach echt de hele tijd dubbel samen met een vriendin..:P hij was soms wel grof..maar dan op de grappige manier..

Runner Leonie.."'s schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Echt geweldig gewoon, heb me kapot gelachen. En gerard butler, rawrr..

Producent
    6 van de 10 sterren

Standaard

Gerard Butler is helemaal in tegenwoordig. Zijn films worden meestal een succes en de rollen die hij speelt, speelt hij heel goed. Meestal speelt hij in actiefilms, maar met "The Ugly Truth" waagt hij zich in een ander genre, namelijk de romantische komedie. Gelukkig voelt hij zich hier als een vis in het water, want ook deze film is leuk en dat vooral dankzij hem.

Abby Richter (Katherine Heigl) is een producer bij een talkshow. Ze krijgt een nieuwe verslaggever Mike Chadway (Gerard Butler). Zij kan hem niet uitstaan, want hij is een macho en houdt geen blad voor zijn mond als het om vrouwen gaat. Ondertussen ontmoet Abby een leuke man, maar omdat ze zo een controlfreak is zal die man ook niks in haar niet. Mike is ervan overtuigd dat mannen een ding willen dus gaat hij haar helpen de man van d'r dromen te krijgen.

Zoals ik al zei speelt Gerard Butler fantastisch in zijn eerste romantische komedie. Zijn taalgebruik en acties passen perfect bij de macho type die hij speelt. Ondertussen krijgt hij wel hulp van Katherine Heigl, iemand die heel ervaren is met romcoms. Jammer dat ze in deze film onderdoet voor Butler. Dat komt met name doordat ze hetzelfde typetje speelt als in haar andere films en niks echt weet toe te voegen. Desondanks dat blijft het leuk om naar haar te kijken, want er zitten zeker een paar scènes in de film die dankzij haar grappig zijn. De rest van de cast is niet zo heel belangrijk, aangezien het om bijna alleen maar om die twee personages gaat.

Romcoms zijn de laatste tijd wel heel erg in, dus het is moeilijk je te onderscheiden van anderen. Waar onderscheidt deze film zich dan in? Het antwoord is nergens. "The Ugly Truth" is gewoon een standaard romcom met twee leuke acteurs. Het verhaal is namelijk dertien in een dozijn en typisch iets wat je al wel eerder hebt gezien. Naarmate de film vordert, zie je al hoe het gaat lopen en je moet al helemaal blind zijn wil je het einde niet zien aankomen. Desondanks blijft het allemaal wel leuk, want ze hebben een ervaren regisseur op de stoel zitten, namelijk Robert Luketic. Bijna al zijn films zijn romantische komedies dus de beste man weet er wel raad mee. Hij vuurt leuke grappen af, blijft luchtig en schuwt grof taalgebruik niet. Dat is allemaal net dat kleine beetje wat de film op een goede voldoende brengt.

"The Ugly Truth" is al met al een hele vermakelijke film geworden die je vooral met je partner moet bekijken. Lang zal de film je niet bijblijven, maar het biedt genoeg vermaak voor een saaie dag.

Super Moderator Akasha's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dodge_3010 Bekijk bericht
    "The Ugly Truth" is al met al een hele vermakelijke film geworden die je vooral met je partner moet bekijken. Lang zal de film je niet bijblijven, maar het biedt genoeg vermaak voor een saaie dag.
    Bedankt voor de recensie!
    Robert Luketic heeft Legally Blonde geregisseerd...dan zou ik toch een originelere romcom verwachten. Jammer. Maar inderdaad wel leuk voor een regenachtige zondag.

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Leuke film, maar vaak wel erg voorspelbaar.

patrickvoetbal
    Guest

Standaard

hee allemaal

ik hoop dat het een mooie film is want ik ga hem vanavond namlijk kijken met mijn bijna vriendin ik hoop dat de film mooi wordt

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten