Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Wat?! Geen reacties en (nog) geen recensie? Dat vraagt om onmiddelijke actie, want deze opmerkelijke, kleine film verdiend dat. The visitor is tegelijkertijd hartverwarmend als hartverscheurend, en tegen het einde had ik het warm en koud tegelijk. Ik was nieuwsgierig naar deze film vanwege Jenkins; zou de Oscar nominatie terecht zijn? Van Rourke, Penn en Langhella (vergeet ik nu iemand..?) weet ik al een poosje dat ze terecht waren; nu weet ik dat Jenkins zeer zeker in dit prachtige rijtje thuishoort! Jenkins is de verpersoonlijking van de stijve, regeltjes volgende, eenzame, gedesillusioneerde man-op-leeftijd, en dat wordt meteen in de 1e scenes al duidelijk. Het duurt echt een tijd voor je zijn karakter in je hart kunt sluiten, net als dat hij als zijn karakter Walter veel tijd nodig heeft om zijn oude patronen en denkbeelden los te kunnen laten. Maar wat er dan gebeurd is prachtig om te zien. Geen grote plotselinge transformatie, maar een geleidelijke die zeer boeiend is om te zien en bovenal geloofwaardig. Deze transformatie wordt flink gestimuleerd door zijn onwaarschijnlijke maar ook onvermijdelijke vriendschap met de zeer charismatische Tarek. Wie deze jongen niet in zijn of haar hart sluit, moet wel haast van steen zijn. Op voortreffelijke wijze speelt hij de onbevangen, muzikale en vooral open-minded 'illegaal', die Walter via zijn warmte en muziek doet openen. Vervolgens doen de andere, vrouwelijke tegenspelers de rest maar het is de grote verdienste van Jenkins dat hij met zijn minimal acting toch die ommekeer kan laten zien en zelfs voelen. Waarschijnlijk zal eenieder van jullie, die de film ook zo weet te waarderen, aan het eind met Walter meeleven en meelijden, en hopen dat Richard Jenkins (Richard wie? O, die onopvallende stijve gentleman..)definitief doorgebroken is naar de dragende, grote rollen. En ook respect voor Thomas Mc Carthy die een film & statement durfde maken, die verdorie hard nodig is in dit Amerika, met zijn 'War on Terror'alsmede in deze wereld, vol angst voor alles wat anders is.
...ja o wat erg, ik vergeet de Looker van het stel: Mister Brad Pitt! Hoog tijd dat ik Benjamin Button eindelijk ga zien..
Laatst gewijzigd door Akasha; 02 October 2009 om 15:15
Wat een prachtige film die ik bijna over het hoofd had gezien. Richard Jenkins speelt Walter perfect! Eerst is hij gevoelloos en star en daarna meelevend. The Visitor spreekt mij veel meer aan dan Once, waarin muziek en drama ook hand in hand gaan. De personages ontwikkelen zich geleidelijker en realistischer.
Niki en Akasha; dank voor jullie reacties; ik ga The Visitor nu zeker een kans geven.
Laatst gewijzigd door Akasha; 18 March 2010 om 09:42
wat een prachtige film!
Zeker prachtig film
Deze film heeft geen komediefilm, maar alleen drama en music...
Genoten van het begin tot het einde
Prachtige film. Tot tranen toe geroerd. Zeker bij de allerlaatste scène in de metro.
ongelooflijk mooie film...
Als je film hebt gezien, kan iemand mijn vraag beantwoorden.
spoiler: Waarom ging hij niet met haar mee??? Zij is aardig en ook een knappe vrouw. Als ik hem was zou ik met haar meegaan!!! Zij vindt hem ook aardig en lief (denk aan hun uitstapjes en zij kwam in zijn slaapkamer). En hij vindt zijn werk niet meer leuk. Waarom gaat hij niet met haar een nieuwe start in haar land beginnen? Want zij zei tegen hem "Habibi". Denk aan wat Turak zei... Precies, "mijn geliefde"!!! Wat een grote gemiste kans!!!
Laatst gewijzigd door Dark Angel X2; 28 December 2010 om 03:33
prachtige indrukwekkende film met heel mooi acteerwerk en een aangrijpend verhaal. Juweeltje.