ik hou niet echt van drama maar in deze film zat toch een goed verhaal in. alles word bij het einde beantwoord maar deze film hoef ik geen tweede keer te zien. ik geef hem daarom 2 sterren omdat ik niet van drama hou maar meer van actie
ik hou niet echt van drama maar in deze film zat toch een goed verhaal in. alles word bij het einde beantwoord maar deze film hoef ik geen tweede keer te zien. ik geef hem daarom 2 sterren omdat ik niet van drama hou maar meer van actie
De film begon voor mij eigenlijk als een beetje een vreemde film, wat ik altijd wel waardeer,En dan niet te vergeten ook nog eens Penelope Cruz die voor een heleboel gedonder zorgde.spoiler: maar sloeg door op het moment dat Cameron Diaz zelfmoord pleegde. Het hele verhaal veranderde opeens; het hele verhaal van het misvormde gezicht van Tom Cruise dat hij wanhopig probeerde te herstellen met een verschrikkelijk eng wit masker dat hij droeg, en dan nog dat hele complexe gedoe met levensverlenging of zo.
De film is natuurlijk wel goed geacteerd, maar de verhaallijn is ingewikkeld en moeilijk te volgen. Ook alle bizarre gebeurtenissen vond ik niet echt geweldig en het masker en alles wat het veroorzaakt vind ik gewoon eng. Dat neemt niet weg dat de film tot op het einde spannend en interessant blijft. Zeker een aanrader voor mensen die wel houden van psychologische thrillers.
Laatst gewijzigd door Man with Rock; 22 November 2008 om 00:10 Reden: spoilers tussen [spoiler] [/spoiler] aub
Je kunt beter "Abre los ojos" (aka "Open your eyes") bekijken !
Zonder (gelukkig!) Tom Cruise, maar met Penelope Cruz.
De remake haalt het (weer eens) niet bij het orgineel..............
'My friend, one thing you have to learn. There is always time for beer.'
D'Argo
Won't Get Fooled Again
Illusie en deceptie zijn vage betekenissen in Vanilla Sky, en wat Cameron Crowe daarmee wilden doen is het bereiken van een psychologische thriller/drama die in simpele woorden doodeng is.
Cruise speelt hier wellicht ze meest interessantste rol sinds Magnolia en levert een uitstekende rol aan zijn mooie selectie van filmrollen. Maar Cruise zet zichzelf niet teveel in de schijnwerpers, en laat het script zichzelf een beetje meedraven in een wereld van nachtmerries. Het origineel ''Abre Los Ojos'' laat ik hier even ter wegen en focus me compleet op Cameron Crowes versie. De man schreef zelf het script en probeert met je geheugen details te rommelen totdat het script ''stop'' zegt.
Het eerste uur van Vanilla Sky houdt zich nog aan als een erotische thriller, waarbij Cameron Diaz een steenvaste optreden geeft. Penelope Cruz zien we ook langs komen in de bijna precieze rol waar ze in het origineel ook in speelde. Cruz haar rol kon ik niet aan wennen, en met haar happerige accent kreeg meer zin om de film elke keer vooruit te spoelen als zijn in beeld kwam.
Het tweede uur brengt een sympatieke kijk hoe een man zichzelf tot waanzin drijft en zich moeilijk kan uiten tegenover een psychiater [ briljant neergezet door Kurt Russel ]. Vanilla Sky kan door vele beschreven worden als een film die zichzelf tegen de helft niet meer onder controle heeft. Ik ben het daar niet mee eens, dit is Crowes meest interressante film die hij ooit gemaakt heeft.
Vanilla Sky kan alleen aangeraden worden aan mensen met een geduld van zuiver water, want de film neemt flink de tijd om ze verhaal uit te leggen. Ik zag hierin een meesterwerk.
8.5/10
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
Met een mooie titel en boeiend verhaal heeft de film mij tot de waanzin gedreven om deze te bekijken. Vanilla sky heeft veel potentieel om achteraf nog over door te praten. Maar de film heeft nergens een memorabele scène die de film tot een klasieker kan brengen of zich kan onderscheiden. Want geef nu toe dergelijke verhaal hebben we al gezien en Vanilla sky was nergens vernieuwd. Cruize, Diaz en Cruz zijn acteurs die wel willen maar niet kunnen. Ze acteren alsof ze een heleboel te vertellen hebben aan het publiek maar dat gewoon nog niet mogen en het enthousiasme straalt eraf want ze zitten eindelijk in een film die de ook wat serieuze filmkijker zal waarden. Die gedachte was wss de hoofdfactor van hun gevoel loze acteren. Gelukkige kwamen er enkele goeie bij personages aan te pas. Eerst was ik bang dat de titel Vanilla Sky zou verwijzen naar dat lelijke schilderij maar gelukkig kwam dit op het einde nog terug. Het laatste shot sloeg voor mij alles en ik vroeg me af waarom ik hiernaar heb gekeken... De film is nergens spannend en het eerste uur duurd ronduit veel te lang voordat het echt surrealistische werk begint. Een spannende plot wissel was wel op z'n plaats geweest. Jammer. De film heeft zeker z'n goeie kanten en ik soms hier z'n slechte op. De mooie opening scène die zin doet krijgen in meer en de passend muziek die de film meekrijgt. De film legt gewoon z'n hele verhaal uit en het zou leuker zijn mocht je verweest achter blijven zonder een antwoord. Dan was de film net dat beetje specialer en had je nog dagen nog jaren kunnen door praten over hoe die film nou werkelijk in elkaar zit. Ik heb het origineel niet gezien maar hoef het ook niet te zien.
Mooie en goede film! Penelope speelt eigenlijk een kleine rol, maar ze schitterd wel.
net als twelve monkeys en inception, niet te volgen shitfilm. 0.5 star.
Ik vond deze film echt niks...
Het is inderdaad geen film om lekker onderuit te zakken op je bankstel.
Je moet er echt bij blijven om het te kunnen volgen maar dan heb je ook echt een TOP film.
Mysterieus verhaal 5sterren