Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Wall Street is een geweldige film. De insteek voor deze sequel is prachtig en WS2 is dan ook een titel om naar uit te kijken.
Ik heb de eerste film nog niet gezien. Is die het kijken waard? Want ik lees wel leuke dingen over deze film.
Ik snap niet waar dit origineel, ontspannend, boeiend, welke verhaal, welke stijl, wel gènre ??? erg vreemde film dit :s. Weet niet wat ik er moet van denken.
Iemand hier is geen fan van Wall Street. Ja, ik ben het gewoon niet eens met de recensie. Ik zal hem pas Zondag zien maar ik kan nu al zeggen dat er volgens mij al van te voren 3 sterren zullen staan. Dit doet eigenlijk een beetje zeer xD
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
Ik vond deze film helaas minder dan Wall Street 1. Had er best wat van verwacht, maar aan het einde had ik het gevoel dat ik niet echt wist waar deze film over ging. Had het einde liever ook wat anders zien worden uitgewerkt..
Oliver Stone's 'Wall Street' (1987) was een voorbeeld van hoe de economische wereld zichzelf ter onder zou brengen aan alle finaciele gevaren voor de toekomst. Gordon Gekko was een voorbeeld van hoe iemand op eigen basis een fortuin kan verdienen en dit daarna in 1 klap te zien verdwijnen achter de tralies van een gevangeniscel. Nou Wall Street: Money Never Sleeps gaat zo 20 jaar verder van de eerste film af om Gekko terug te brengen in een wereld waar teveel geld nooit genoeg is.
Jacob Moore [de altijd doorsnee Shia Labeouf] is een jonkie op Wall Street en heeft een klein imago dat zichzelf flink na de top is aan doorslaan. Zijn vriendin Winnie Gekko is de dochter van Gordon Gekko, en wilt niks meer met haar vader te maken hebben. Als de mentor van Jacob zelfmoord pleegt dankzij financiele problemen, besluit Jacob na de enige man te gaan die hem zou kunnen ontrafelen van de problemen die er aan de hand zijn op Wall Street - Gordon Gekko !
Nou dat Wall Street: Money Never Sleeps zich in 2008 afspeelt betekent niet gelijk dat hetzelfde niveau van de eerste film behaald kan worden, al is dit deel een veel gemakkelijkere dan zijn voorganger. Vooral het verhaal dat zich van de ene probleem na de ander huppelt is erg simpel en voorspelbaar te volgen. Maar is dat een probleem ?
De problemen kunnen gevonden worden bij de cast. Michael Douglas is de enigste die wat sterke momenten bezorgt, maar deze verschijnt per akte van de film maar zo 2 minuten. Het leek er verdacht veel op dat hij zijn scénes vooral op een jogging vermogen zetten. Het stoorde niet zozeer, maar het is juist erg zonde dat Douglas het zo simpel laat overkomen met goedkope one-liners en vaderspeeches. Dat probleem komt vooral door Carey Mulligan, die hier de meest voorspelbare filmdochter speelt sinds de films van Nicholas Spark.
Er zijn een aantal waardig momenten te vinden, waaronder een verrassend cameo van Charlie Sheen. Waarbij Shia Labeouf faalt als dreigende gevaar voor Gekko, weet Sheen dit in 1 minuut op te pakken met een gevaarlijke woordenwisseling tijdens een feestje. Voor deze scéne ga je na een Wall Street film toe. Ook weet Frank Langella een aardige paar minuten op te halen met zijn sterke dialoog over zijn eigen bedrijf die na de knoppen gaat. Oké, het zijn een paar minuten die wat plezier bezorgen maar ik hoopten dat de film eigenlijk helemaal zo was.
Wall Street: Money Never Sleeps is vooral een jeugdelijke versie van het origineel waar meer gekeken wordt na hoeveel ballen de 1 heeft en hoe weinig de ander. Een bepaalde raceduel in de film bewijst dat wel.
Oliver Stone's terugkeer na Wall Street moet het doen met een 6.5/10
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !