Winter's Bone (2010) Om te voorkomen dat hun huis in het ruige Ozark berggebied niet in beslag wordt genomen, gaat een 17-jarig meisje op zoek naar haar criminele vader

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (71 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
    Figurant

Standaard

Erg donkere film. Wel heel erg goed. Vond het einde beetje mheh.

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

ik had er gezien de reacties hierboven veel van verwacht, maar ik vond het vooral een saaie film waarin een 17 jarig meisje rond een ouwe hut rondloopt en zich een ongeluk zoekt naar haar vader !!! 2 stars voor dit vehikkel.

Regisseur
    5 van de 10 sterren

Standaard

Ik vond hem wat tegenvallen, langdradig

Regisseur Quentin's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Prachtige film! Voelt van meet af aan heel authentiek en eerlijk. De bittere koude en armoede zijn voelbaar in de schitterende bleke beelden van de afgelegen Ozarks, waar het leven keihard is en mensen leven naar hun eigen normen en wetten. De karakters zijn voortreffelijk geportretteerd door de uitstekende cast, die zo uit het leven gegrepen lijkt dat je direct gelooft dat ze er al generaties leven. Héél knap gedaan.

Het op zich simpele verhaal intrigeert, en het is haast onmogelijk om niet met de uiterst zorgzame, dappere, stoere en aardse Ree mee te leven. Wat een karakter...!

Het besef dat er kinderen in soortgelijke omstandigheden opgroeien stemt tot reflectie over je eigen leven en problemen.

Kortom, een film die je beetgrijpt en meevoert in meerdere opzichten, in spanning houdt, ontroert en tot nadenken stemt. En dit alles zonder een greintje effectbejag of vals sentiment. Een meesterwerkje, waar 'Hollywood' nog e.e.a. van zou kunnen leren.

Runner
    10 van de 10 sterren

Standaard

Prachtige film, goed geacteerd door dat meisje. Mooi verhaal! heeft me bijzonder geboeid

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Geweldige film, echt een aanrader.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Eén van de betere films. Grimmige milieuschets van de absolute onderkant van Amerika. Boeiend hoe het meisje weet te overleven. Geweldige acteerprestaties en creatief plot vervolmaken deze vijfsterren film. Beter gaat het niet meer worden...

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Heel mooie film. Het komt heel geloofwaardig over, en er wordt fantastisch geacteerd. Het is inderdaad een beetje langdradig, maar daar moet je van houden denk ik... Ben zo blij dat Jennifer Lawrence Katniss speelt in The Hunger Games, in ieder geval een goede actrice, en geen slecht acterend tuttig type.

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

bijzondere film over menselijk leed en overlevingsdrift. Ik zat in het verhaal en dat komt vooral door het goede acteerwerk. Ondanks het uitgesponnen verhaal, bleef de film mij boeien. Een aanrader!

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Lawrence Katness lijkt wel een beetje op ons zeilmeisje Laura :-)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten