Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
De recensies over deze film waren gemengd. De een vond de chemie tussen Robert en Reese slecht en de ander werd meegevoerd door hun liefdesverhaal. Ik leefde mee met het koppel, maar de chemie was eerder te vinden tussen Reese Witherspoon en Christoph Waltz. De vraag was of je m wel of niet kon vertrouwen en dit bleef lang onzeker. Dit gecombineerd met het aandoenlijke verhaal en de magie van het circus leverde toch een mooi romantisch drama op. Robert kan meer dan stoïcijns kijken in Twilight.
En een prachtige soundtrack van James Newton Howard!
Nu al de mooiste film van 2011. Robert Pattinson als de Poolse Jacob neemt je mee op een avontuurlijke treinreis naar de romantische jaren 30. Reese Witherspoon als Marlena de sterattractie van het circus doet denken aan Marilyn Monroe. Ze ziet er prachtig uit wanneer ze rijdt op Rosie, de olifant die het circus van de ondergang moet redden. Rosie steelt meteen je hart. En Christoph Waltz is perfect als de sadistische circus directeur. Hij lijkt aardig, maar je gaat hem steeds meer haten. Twee uur lang waan je jezelf in de jaren 30. De muziek is geweldig in een film waar het eens niet draait om special effects. Vanaf het eerste moment wil je weten hoe het verder gaat. Robert Pattinson sleept je mee in zijn ontroerende verhaal.
Laatst gewijzigd door haaj1000; 22 May 2011 om 00:07
Reese Whiterspoon Marilyn Monroe??? Mhhh....dat is een belediging voor Marilyn.
Naja de film is aardig. Vrouwenfilm zou ik zeggen, maar op zijn tijd best leuk.
Moeite waard om te kijken.
J.
Mooie film maar ik ben dan ook gek op olifanten. Vond voor de verandering Pattinson acceptabel in deze film (over het algemeen nogal slecht acterend) en jammer dat Waltz weer the bastard moet spelen, hij is een goed acteur die ook eens een sympathieke rol verdient.
Goeie film!Vooral dat met Rosie,zo hartverwarmend.Een mooi liefdesverhaal.
Water For Elephants... kan iemand mijn de titel uitleggen? Na de film gezien te hebben zou je het eerder Whiskey for Elephants noemen. Vat dit niet negatief op want mis is er niks met deze film. Elk cast-lid doet wat ze moeten doen en Waltz is weer in topvorm en maakt van zijn personage een schurk die tussen slecht en goed is. Knap overgebracht door Waltz. Dat het geheel voorspelbaar is, is een feit maar zou je het anders genoegen nemen? De film boeit z'n volle twee uur en het ziet er allemaal gelikt uit. Alleen de climax in de tent is nogal snel af gehandeld en mocht wel wat dramatischer en erger zijn. Want in het begin wordt je nogal warm gemaakt voor een circusramp terwijl je gewoon mensen ziet vluchten uit een tent en dan een klein gevecht plaatsvind. Nu niet dat ik ontploffingen verwacht ofzo maar het was gewoon te snel. Dat was eigenlijk het enige kritiek punt. Water For Elephants is een film die niks verkeerd doet en gewoon leuk is om te bekijken. Wat de film sterk maakt zijn de cast, de prachtige muziek van James Newton Howard, de sfeer die rond de film hangt en het verhaaltje dat eigenlijk klassiek is maar gewoon niet anders moet zijn. Al was een verassing wel welkom geweest. Maar ik heb genoten. 7,7/10
Prachtige sfeervolle film met uitstekend acteer werk, mooie beelden, mooie muziek en een goed script! Topper.
Een goede drama/romantiek film...
Echt een mooie verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Robert Pattinson speelt goed, ook een
actrice Reese Witherspoon speelt ook goed...
Wat een drama over een Olifant, zo onschuldig...
Prachtig HD kwaliteit...
Uitstekend achtergrond muziek/geluid (Dolby Digital)...
Zou nog een keertje (herhaling) kijken...
Het is een moeite waard...
Leuke onderhoudende film. Soort titanic in het circus.