Zeer goede film, mooi verhaal, goed neergezet, toppie!
Zeer goede film, mooi verhaal, goed neergezet, toppie!
Na de gigantische flop "Batman & Robin" van regisseur Joel Schumacher, durfde niemand eigenlijk meer een comic-verfilming aan. Totdat de regisseur van "The Usual Suspects" de filmrechten kreeg voor een van 's werelds beroemde comic-verfilmingen: "X-Men".
Regisseur Bryan Singer wist met een redelijk laag budget, een geweldige film te maken. Een film die zich kan meten met een van de beste comic-verfilmingen tot nu toe!
Een steeds groter wordend deel van de kinderen wordt geboren met een afwijkende genetische opmaak, die hen speciale krachten geeft. Deze groep wordt het slachtoffer van een nieuwe holocaust, onder leiding van senator Robert Kelly.
Regisseur Singer geeft je anderhalf uur alleen maar actie, humor...gewoonweg topvermaak! Hij neemt de tijd om het verhaal van de mutanten rustig uit te leggen. Centraal middenpunt is eigenlijk Wolverine (Jackman), die iedere scene steelt waar hij in speelt met z'n botte opmerkingen en scherpe klauwen. Hij zet z'n rol zo geweldig neer, dat je alleen al voor hem deze film kijkt, maar er zijn meer! Zo heb je Ian McKellen, die de rol van slechterik Magneto briliant neerzet. Ook heb je verder schitterende rollen van Stewart, Berry, Jansen.
Een film die zo geweldig is, heeft toch een nadeel. De film duurt veelste kort. Voor je het weet, is de film alweer klaar. Gelukkig zijn er genoeg wegen opengelaten voor een vervolg, die er ook daadwerkelijk kwam met dezelfde regisseur en acteurs.
"X-Men" is een van de beste comicverfilmingen ooit en zeker de moeite waard ervoor te gaan zitten.
Gelukkig dat deze film geen flop is geworden. Maar hij is zo mooi gemaakt , de hele cast was egt geweldig.
Uitstekende SF film dit eerste deel van X-Men.
De vergelijking met de holocaust is treffend en ook goed uitgewerkt in deze film.
Prima acteerwerk en zoals men mag verwachten in dit soort prenten zijn de special effects van prima kwaliteit.
Prima start om de volgende 2 ook te bekijken.
geweldige film..zonder deze waren de rest van de comic films nooit gekomen..
echt een topper
Stukken in film waren bedoeld om onvoorspelbaar te zijn en andere stukken om voorspelbaar te zijn. Uiteindelijk gebeurd bij die stukken hun tegengestelde, wat de film wel leuk maakt en je ook blijft boeien. Ik heb de film pas vandaag gezien en ik heb genoten. Al voel je wel dat er meer van dit moet komen, en dat is er dan ook gekomen. De film is goed maar hij kon beter, met die beter bedoel ik nog intenser en meer actie en meer uitdieping van personages. Maar ik denk wel dat deze film de superhelden movies terug nieuw leven heeft ingeblazen na het uitermate zwakke Batman dat goed begon met deel 1 &2 maar in mineur eindigde met george cloony! Ik had wel liever wat meer actie gezien. Maar als er actie was hij goed en je zag dingen die je nog niet eerder zag. Ook qua originaliteit is deze film goed. Die grote tafel met die pinnetjes die een gebouw vormen vond ik zeer leuk. Eens iets anders dan een touchscreen. Alleen vond ik dat meisje dat je niet mocht aanraken niet passen in de film meer zo iemand om in ugly betty te spelen ofzo.
Prachtig eerste deel, puike cast en een heel goede regisseur!
Echt mijn type films dit! Goeie acteurs, okay, matig verhaal (maar briljant vertolkt), en briljante special effects. Ik vind alle X-Men films te gek!9/10
Echt een film die is gemaakt voor pure entertainment. Ik vond de actie en de special effects echt waanzinnig maar de erg slechte scenario stoorde te veel waardoor ik niet echt heb kunnen genieten van de film.
Wel een leuke film voor de echte fans van de stripboeken.