You Kill Me (2007) Misdaadkomedie met Ben Kingsley als een alcoholistische huurmoordenaar die een lastige klus moet zien te klaren: het veroveren van de mooie Laurel

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (17 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: You Kill Me

Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Crew MisterMaster's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Ben Kingsley zet weer een super acteer prestatie!

Producent Tarkus's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Toen ik de trailer zag, dacht ik, "leuk... nog eens een film met Téa Leoni, da's lang geleden".
    Maar wat een tegenvaller is dit zeg... de film is op geen enkel moment grappig.
    Ben Kingsley is hier niet op zijn plaats, als komisch acteur is hij niets waard (al is er hier van komedie geen sprake naar mijn mening), dat hij zich maar houd aan de dingen waar hij wel goed in is hoor, namelijk dramatische en serieuze rollen.
    Ik geef de film één ster, omdat Dennis Farina hier wel goed is in zijn kleine rol.
    Maar verder heb ik het wel gezien met deze prent, ik heb lang getwijfeld of ik de film zou kopen of niet, wel ik heb hem gehuurd, en maar goed ook, van de aankoop zou ik toch maar spijt hebben gehad.

Regisseur
    5 van de 10 sterren

Standaard

Ben altijd onder de indruk van Tea Leoni. Ze speelt nu wel heel erg onderkoeld!

Regisseur Quentin's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Vermakelijke en zeer originele 'zwarte' komedie. Een nogal ongebruikelijke rol voor Kingsley, maar hij weet m.i. toch te overtuigen. Tenminste, als je de film met een open mind kunt bekijken en het beeld van Kingsley in zijn gebruikelijke serieuzere rollen eventjes kunt loslaten. (Iets wat ook mij aanvankelijk even wat moeite kostte).

Als je de film 'blanco' en onbevooroordeeld kunt bekijken is er genoeg te genieten van deze onderhoudende 'zwarte' komedie. Origineel is hij zeker, en vermakelijk ook. Téa Leoni is volkomen op haar plaats en zet ook nu weer een prima rol neer.

Aanrader voor wie een dosis 'zwarte' humor wel kan waarderen en wel eens wat anders wil dan de gebruikelijke hapklare brokken.

Regisseur
    3 van de 10 sterren

Standaard

Nee, deze film is niet alles en komisch is ie ook niet.

Producent Tarkus's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tarkus Bekijk bericht
    Toen ik de trailer zag, dacht ik, "leuk... nog eens een film met Téa Leoni, da's lang geleden".
    Maar wat een tegenvaller is dit zeg... de film is op geen enkel moment grappig.
    Ben Kingsley is hier niet op zijn plaats, als komisch acteur is hij niets waard (al is er hier van komedie geen sprake naar mijn mening), dat hij zich maar houd aan de dingen waar hij wel goed in is hoor, namelijk dramatische en serieuze rollen.
    Ik geef de film één ster, omdat Dennis Farina hier wel goed is in zijn kleine rol.
    Maar verder heb ik het wel gezien met deze prent, ik heb lang getwijfeld of ik de film zou kopen of niet, wel ik heb hem gehuurd, en maar goed ook, van de aankoop zou ik toch maar spijt hebben gehad.
    Ik blijf bij mijn eerdere mening over deze film, al moet ik het een beetje bijstellen.
    Het is geen grappige film, en ook over Ben Kingsley zal ik mijn eerdere mening niet wijzigen, maar de film is toch iets beter dan ik eerder heb gezegd.
    Als is het dan meer op dramatisch vlak dat de prent goed is.
    Ik had ook gezegd dat ik de film nooit zou kopen, dat is ook zo, toch niet als hij normaal geprijsd zou zijn, (boven de 15 € bv). Maar hij was te koop bij Blokker voor 1 €, en dat is de film dan toch wel waard, al is het dan maar alleen om het mooie snuitje van Téa Leoni

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

leuke film, goede rol van leoni

Regels voor berichten