Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Ik heb de film vanavond gezien tijdens een proefvoorstelling en ik moet zeggen dat hij me absoluut niet tegen viel! Ik vind het op een mooie en nonchalante manier gefilmd, maar het is natuurlijk ook een schitterende locatie. De dialogen zijn kort & sterk & mooi. Moest alleen wel blozen van de seksuele fratsen van Kathleen (Sophie Hilbrand).
Ik hoop werkelijk dat de film goed wordt, want hij wordt waarschijnlijk opgedragen aan Jan Wolkers en dat kun je niet maken als de film bagger is.
ja lijkt me een prima film, kmag lijen dat et ook egt leuk wordt!! barend is trouwens een gouwe pik!
Wat ik zo goed vind aan deze film is het einde. ...als je de zaal uitloopt.
Sophie Hilbrandt moet haar TV carriere houden bij het presenteren, acteren hoeft van mij niet.
spoiler: Met de eerste dialogen van de film wist ik al dat het een lange vervelende zit ging worden(sneak preview): "Ik wil niet dat je weggaat" en "Hou je nog wel van me?".
Maar goed dat die vrouw snel sterft en nog maar 3 andere zinnen heeft.
Veel "Functioneel naakt" en onnodig gevloek en zelfs het acteerwerk van Cees Geel is slecht. Normaal speelt hij wel goed(Simon), maar dit keer dus echt niet!
Conclusie:
Vergeet dat deze film gemaakt is en ga lekker naar een niet-Nederlandse film.
Laatst gewijzigd door retotito; 07 March 2008 om 09:37
Een nederlandse film. Vol verwachting.
En, weer niet beloond.
Waarom lukt het niet in de nederlandse film? Zijn de tekstschrijvers in staking, de speciale effecten te moeilijk, de acteurs beïnvloed door mee te spelen in GTST?
Is nederland zo plat, dat we het hebben moeten van een masturbatie scene van de hoofdspeelster? (Niets mis met Sophie trouwens.) Maar veel is er niet veranderd in de periode tussen Turks fruit en Zomerhitte.
Eerlijk gezegd ik heb slechtere films gezien, ook buitenlandse.
Soms zijn de beelden heel mooi. Maar het maken van een vertederend beeld van een nest uilen lukt ook zonder Minerva wel.
Wat wil deze film ons zeggen: Ga zitten en ontspan, meer niet.
Maar ooit komt er een goede Nederlandse film!! Ik sta klaar.
De naakte Sophie op het Texelse strand ziet er prachtig uit en de cameraman heeft er zijn mooiste shots uit geput, maar het is veel en veel te mager om de film te dragen. En dat van makers die met hun cultureel verantwoorde grachtengordeldédain doen alsof ze met kunst bezig zijn. Prutswerk is het. Wees dan eerlijk en zeg dat 't allemaal om het naakt te doen was. Dat was eerlijker geweest. Het publiek komt toch wel naar de blote Sophie kijken. De film is opgedragen aan Wolkers, maar ik durf te stellen dat de man hier hoofdschuddend naar had gekeken. Hij had toch wel meer in zijn mars dan over blote vrouwen schrijven?
De nasynchronisatie is nog altijd niet goed te regelen in NL. Wat een drama. Dat valt alweer meteen op. En verder wil ik nog zeggen dat alleen Waldemar een goede acteerprestatie levert!
Toen de lichten weer aangingenwas mijn eerste reactie: "Dit gaat toch niet naar het buitenland?' Ik had enige verwachtingen, maar deze film is echt een cynisch prul. Platvoers in plaats van zinderend. Spanningloze thrillerelementen. En alleen onbedoelde humor. Of wat te denken van de volgende 'kwinkslagen': 'Ik hou niet van verneuken..' 'Wat zeg je? Hou je niet van neuken?' Echt waar. Bassie en Adriaan voor boven de 16, bah. En aan de boeven te zien zitten B2 en de Baron uit B & A tegenwoordig in de drugs. Het ergste is dat er geen enkele rekening wordt gehouden met de intelligentie van kijker.Het publiek betaald 9 euro om te worden beledigd. Zelfs goede acteurs spelen slecht, op Cees Geel na die zeer intens een crimineel neerzet. Ik had meer verwacht. Edwin de Vries is toch een redelijk erudiete man. Maar hier heeft hij zijn publiek echt op een pijnlijke manier onderschat (al die nadrukkelijke dialogen....). Waarschijnlijk dachten de makers "dit vonden de mensen in de jaren zeventig ook leuk'. Jammer. 100.000 mensen gingen af op de hype. Nu maar hopen dat het vertrouwen in de Nederlandse film niet wordt aangetast. Ik blijf vertrouwen op het talent van deze makers. Ze hebben hun sporen verdiend. Maar echt, Zomerhitte... ik trap nog liever vrijwillig in een kwal...spoiler: Waldemar verliest zijn vriendin als ze worden aangevallen door enge baarden in het Midden-Oosten. hij legt haar dood vast op een foto. Deze levert hij in voor de Gouden camera. Wie doet nou zoiets? Een cynische zak, maar Waldemar wordt voorgesteld als een Hollandse held. later blijkt uit een journaal-item dat hij de gouden camera (of was het de zilveren?) ook daadwerkelijk heeft gewonnen. Sophie ziet het. gaat naar Waldemar toe. Die vertelt haar over de dood zijn vriendin. 'Heb ik nog niet aan iemand verteld' zegt hij (of zoiets). Hoezo? Iedereen heeft die foto toch op het journaal gezien met uitleg van Rik van de Westelaken erbij... Of heb ik het nou verkeerd gezien, hoe dan ook een ongeloofwaardig prul. Beelden van Sophie die à la Baywatch over het strand huppelt , een expliciete maar totaal overbodige subplot met een uil die een zeer grotesk acterende Jochem ten Haff een oog uitpikt, de redding van een zeehondhe (àààh), het is allemaal te genant voor woorden.
Jammer. Volgende keer beter? Echt?
Laatst gewijzigd door Man with Rock; 30 March 2008 om 18:41 Reden: spoilers verbergen in spoilertags aub