Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Voor de liefhebbers: Zombieland kan je volgen op Twitter en dan kom je meer te weten over de 'walking dead'. http://twitter.com/Zombieland
Jammer, jammer, jammer,! De film is van de releaselijst van Sony gehaald en zal, naar alle waarschijnlijkheid, direct op DVD/Blu-ray verschijnen.
Lange tijd werd er gedacht dat Woody Harrelson nooit meer een degelijke hoofdtrol te pakken zou krijgen, maar met Zombieland laat hij eindelijk eens een rol zien die we meerdere keren later willen bewonderen. Zombieland is grappig,vies maar ook gewoon heel vies grappig.Een kleine rol van Bill Murray is maar een kleine kers op sorbet. Maar Zombieland heeft nog meer te bieden. Zo zijn de rollen van Breslin en Stone nogal kort gehouden en leer je deze 2 personages maar amper kennen. Dit zou leuker zijn geweest als je meer over deze 2 wist.spoiler: De beste momenten waar de film zijn bewondering maakt zijn op de momenten waar de regels worden uitgelegd, hoe je kan overleven als er een zombie achter je aan zit.
Over het algemeen is Zombieland de leukste horror/komedie sinds Shaun Of The Dead , en 1 van de betere komedies van dit jaar.
Ik geef Zombieland een 8.5/10 en voor de See It, Rent It en Skip It een verdienstelijke See It.
Laatst gewijzigd door Akasha; 02 December 2009 om 17:05
Columbus (Jesse Eisenberg) zit samen met Tallahassee (Woody Harrelson) opgescheept in een wereld vol met zombies. Op hun trip door het land maken ze zombies af en komen ze de zusjes Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin) tegen.
Hoe kan "Zombieland" in hemelsnaam iets nieuws toevoegen aan dit soort films? De wereld wordt overspoelt met zombies en slechts een handjevol mensen probeert het te overleven. Dat je zo'n concept vaak gezien hebt, is dik mogelijk, maar of het in al die andere films zo leuk gebracht wordt als in deze film, betwijfel ik. "Zombieland" is namelijk een heerlijke film geworden.
Het verhaal is leuk bedacht en er zitten een aantal geweldige vondsten. Een daarvan zijn de regelnummers die telkens in beeld komen, een geniale maar vooral grappige vondst. Of de 'zombiekill of the week', ook heel leuk. Toch is er in dit verhaal meer aandacht besteed aan de personages. Hoewel je niet al te veel over ze te weten komt, wordt er wel gezorgd dat je kan meeleven met ze. Ze komen ook vooral grappig en fris uit de hoek. Het einde van de film viel me dan tegen. De schrijvers hebben het naar mijn mening leuk gehad en snel een einde aan gebreid. Jammer, want anders was deze film nog beter geweest. Gelukkig hebben ze over het geheel goed hun best gedaan. Ook is er veel aandacht besteed aan de actie, want de kogels vliegen om je oren en het gore gehalte is lekker hoog. Regisseur Ruben Fleischer heeft zich niet ingehouden met zulke scènes en dat hoort ook niet anders.
De grappen zijn leuk en de actie goed, maar waar de film echt op steunt zijn de vertolkingen van de cast. Abigail Breslin en Emma Stone doen het oke, maar de echte credit gaat uit naar Jesse Eisenberg en vooral Woody Harrelson. Harrelson speelt een rol (als zombiekiller) dat voor hem op het lijf geschreven is en je ziet aan hem dat hij het met plezier doet. Dit is een van zijn leukste en beste rollen uit zijn carrière. Jesse Eisenberg doet het ook goed als bangerik en doet me denken aan Michael Cena, iets wat geen belediging is. Wat de film en de cast compleet maakt, is ook de aanwezigheid van Bill Murray. Hoewel hij weinig screentijd heeft, zal je zijn optreden in deze film niet gauw vergeten.
Hoewel het concept al vaker in films is gebruikt, de regisseur redelijk onervaren is en je maar een handvol aan echte castleden hebt, is "Zombieland" een heerlijke film geworden voor een avondje lachen, want huiveren zal je niet snel doen.
Release op DVD en Blu-ray staat gepland op 25 maart.
Lang wachten maar volgens mij zeker de moeite waard.