Thriller: OKEE.... maar niet voor in de bios....Het zal wel weer iets belgisch zijn...ik vind de Belgische bonbons smakelijker.
Thriller: OKEE.... maar niet voor in de bios....Het zal wel weer iets belgisch zijn...ik vind de Belgische bonbons smakelijker.
zalige film
Prachtig! echt waar. Hij is Belgisch en dat merk je, hoewel hij tegen de amerikaanse films op kan. Het verhaal, het acteerwerk, de effecten... Als het uit Amerika kwam was het een hit geworden! 'made in Belgium' verzwakt zijn uitstekende prestaties.
De film zelf is uiterst professioneel en gelikt in elkaar gezet. Net als bij Phileine zegt Sorry krijgt men daar in dit deel van de wereld vaak veel kritiek voor. Ik ben echter blij dat men in de Benelux ook gewoon eens lekkere films durft te produceren voor een groot publiek. Niet die eeuwige diepzinnige dialogen, verzuchtingen, obsessieve seks en schokkerige camerae produceren voor een groot publiek. Niet die eeuwige diepzinnige dialogen, verzuchtingen, obsessieve seks een op zijn manier heel verfrissend!
Wellicht de beste Belgische film ooit gemaakt tot nu toe.
Het is ook mijn eerste DVD die ik ooit aankocht, en had de film dus enkele jaren geleden al bekeken, voor ik hier reacties schreef. Maar nu dus herbekeken en ook een reactie geschreven.
De acteerprestatie van Jan Decleir is werkelijk subliem, maar ook Koen De Bouw en Werner De Smedt zijn hier op hun best.
Verder treden in deze film nog vele Belgische topacteurs op, al dan niet in een grote of kleinere rol, maar allen zijn ze prefect in hun rollen, zonder uitzondering.
Sinds deze film geldt Eric Van Looy als beste Belgische regisseur, en het is voor hem natuurlijk moeilijk dit prachtige werkstuk te evenaren. Misschien ook dat het daarom zo lang heeft geduurd eer hij een nieuwe film afleverde, die komt er dan uiteindelijk eind dit jaar (2008), 'Loft'.
Maar ik heb alvast weer genoten van deze Belgische topfilm, die ik iedereen ten zeerste kan aanraden.
Wel Tarkus als je deze de betse belgische film ooit gemaakt vind dan heb je LOFT van Erik van Looy nog niet gezien.
Eindelijk een goede Nederlandse Actie/Misdaadfilm...
Uitstekend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Jan Decleir speelt zeer goed...
Uitstekend mooi achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Prachtig mooi HD kwaliteit,,,
Zeker zeer geslaagde Belgische boekverfilming...
Het is echter aanrader...