Film1 kijken via PC, Mac of laptop

Hoe kijk ik Film1 op mijn PC, Mac of laptop?

1. Log in via je tv-aanbieder of met Film1 Start
Ga naar het inlogscherm en selecteer of je wilt inloggen via je tv-aanbieder of met Film1 Start. Klik in het eerste geval op het logo van tv-aanbieder en voer de inloggegevens in die je bij deze provider gebruikt. Wij streven ernaar dat alle aanbieders van Film1 deze functionaliteit ondersteunen. Maak je gebruik van je tijdelijke Film1 Start-account, log dan in met de gegevens uit de bevestigingsmail.
2. Koppel je PC, Mac of laptop aan je Film1 account
Bij het eerste gebruik van een PC, Mac of laptop krijg je de melding dat je een nieuw apparaat moet toevoegen en word je gevraagd het een naam te geven (bijvoorbeeld "Laptop van Pieter"). Kijk voor meer informatie over het koppelen van een PC, Mac of laptop aan Film1 op de pagina 'Apparaten koppelen of verwijderen'.

Waarom kan ik niet inloggen als klant van KPN, Telfort of XS4ALL?

Film1 abonnees die zijn aangesloten bij KPN, Telfort of XS4ALL kunnen via de eigen interactieve tv apps van deze aanbieders het aanbod van Film1 bekijken op smartphone of tablet. Ook bieden zij hun eigen mogelijkheid om tv te kijken via PC of laptop.
Kijk voor meer informatie op de website van de desbetreffende provider:
- KPN Interactieve TV
- Telfort Interactieve TV Online
- XS4ALL Televisie

Ik heb zojuist een Film1-abonnement afgesloten, waarom kan ik nog niet inloggen op de Film1-website?

Afhankelijk van de tv-aanbieder kan het even duren eer een nieuw Film1-abonnement is geactiveerd. De activeringsperiode hangt af van de provider en verschilt van enkele minuten tot een paar dagen.
Wanneer je je online hebt aangemeld via onze Film1-abonneerpagina kun je in de tussentijd gebruik maken van je tijdelijke Film1 Start-account om in te loggen op de website en de app. Kijk voor meer informatie op de pagina 'Film1 Start-account'.

Moet ik extra betalen om Film1 op mijn PC, Mac of laptop te bekijken?

Nee, dit is een gratis dienst voor alle Film1-abonnees - mits ondersteund door jouw aanbieder van digitale tv - en er worden met deze service geen extra kosten aan Film1 gemaakt.

Met welke webbrowers werkt de Film1 videospeler?

De online videospeler van Film1 kan gebruikt worden in combinatie met alle gangbare browsers zoals Microsoft Internet Explorer, Safari, Microsoft Edge, Mozilla Firefox en Google Chrome.
LET OP: De registratie van je apparaat is gekoppeld aan de webbrowser die je gebruikt. Wanneer je overstapt van browser (bijvoorbeeld van Internet Explorer naar Chrome), dan wordt de PC of laptop beschouwd als een nieuw apparaat. Heb je op dat moment al vier apparaten geregistreerd staan, dan dien je eerst een apparaat te verwijderen voordat je een nieuwe mag registreren. Kijk voor meer informatie op de pagina 'Apparaten koppelen of verwijderen'.

Kan ik Film1 in het buitenland bekijken?

Ja, via de Film1-website kun je binnen de hele Europese Unie het aanbod van Film1 streamen. De beeldkwaliteit in het buitenland hangt af van de gesteldheid en de snelheid van het internet. Het is niet mogelijk om te streamen via een VPN-verbinding. Om abonnee te kunnen worden van Film1 heb je een Nederlands postadres nodig.

Kan ik ook de Film1-kanalen live bekijken op een PC of laptop?

Nee, de live kanalen zijn niet via de Film1-website te zien en daardoor niet te bekijken op PC of laptop. Het kanaal Film1 Premiere is wel live te volgen met de Film1-app voor smartphone, tablet, Android TV of PlayStation®. De overige drie lineaire kanalen van Film1 worden uitsluitend op digitale televisie aangeboden.

De videospeler doet het niet op mijn PC of laptop. Wat nu?

Het kan zijn dat de PC of laptop niet goed is geregistreerd in ons systeem. Kijk in dat geval voor meer informatie onder 'Apparaten koppelen of verwijderen'.
Werkt het afspelen van video's ondanks een correcte registratie niet goed? Neem dan contact op met de Film1 Klantenservice. Vermeld hierbij zoveel mogelijk relevante informatie, zoals de foutmelding die de videospeler teruggeeft, de gebruikte browser, de naam van het gekoppelde apparaat (te vinden onder de tab Gekoppelde Apparaten), bij welke tv-aanbieder je bent aangesloten en wat daar het klantnummer is.
Het is hierbij van belang om het apparaat een unieke naam te geven, zodat wij het gemakkelijk kunnen terugvinden in ons systeem, bij voorkeur met voor- en achternaam erin verwerkt. Bijvoorbeeld: "Laptop Pieter Janssens". Kijk hoe u de naam van uw apparaat kunt wijzigen op de pagina 'Apparaten koppelen of verwijderen'.

Wanneer moet ik mijn reeds gekoppelde PC of laptop nogmaals registreren?

De registratie van een PC of laptop is gekoppeld aan de webbrowser. Wanneer je tussentijds overstapt van browser (bijvoorbeeld van Internet Explorer naar Chrome) dan wordt de PC of laptop beschouwd als een nieuw apparaat. Moet het apparaat telkens opnieuw worden geregistreerd? Lees dan het antwoord op de volgende vraag.
Tip: Verwijder de oude koppeling uit het systeem, omdat anders dit ene apparaat twee registraties bezet houdt. Kijk voor meer informatie op de pagina 'Apparaten koppelen of verwijderen'.

Ik moet mijn PC of laptop telkens weer opnieuw registreren. Waar kan dat aan liggen?

Onze online videospeler maakt gebruik van cookies om de registratie van een PC of laptop te bewaren. Wanneer een webbrowser zo staat ingesteld dat bij het afsluiten de cookies automatisch worden gewist, zal bij een volgende bezoek opnieuw de melding komen om het apparaat te koppelen. Dit vormt op den duur een probleem wegens de restrictie dat er slechts vier apparaten gekoppeld mogen zijn aan een account - een contractuele beperking die opgelegd wordt door filmstudio's.
Controleer dus alstublieft of de browser bij het afsluiten de cookies niet automatisch weggooit.
Naast de aanbevolen optie om alle cookies te bewaren, bieden de meeste browsers tevens de mogelijkheid om alleen de cookies te bewaren van specifieke sites. Dit gebeurt aan de hand van een lijst met uitzonderingen. Hieraan dient film1.nl (zonder www) toegevoegd te worden als toegestaan domein. Klik voor meer info over browser-instellingen op een van de volgende links:
- Cookies beheren in Chrome
- Cookies beheren in Internet Explorer
- Cookies beheren in Firefox

Ik zit in Nederland maar krijg toch de melding:"Het IP-adres waarvandaan je kijkt is niet toegestaan, mogelijk bevind je je in het buitenland."

Deze foutmelding wijst erop dat de internetverbinding met Film1 verloopt via een proxy-server of een VPN. Enkele filmdistributeurs vereisen een extra beveiliging op hun content waarbij het gebruik hiervan niet wordt toegestaan, omdat met een dergelijke verbinding niet kan worden gegarandeerd dat de kijker zich in Nederland bevindt.
In de netwerkinstellingen van het modem, de PC en/of bij de instellingen van de internetbrowser moet het gebruik van een proxy-server uitgeschakeld staan. U kunt het beste contact opnemen met uw internetprovider om te vragen of zij u kunnen helpen deze instellingen te wijzigen, of anders om te achterhalen waarom deze internetverbinding door Film1 als via een proxy-server wordt herkend.

Hoe veilig is Film1 kijken op mijn apparaat?

Met je persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord van je provider log je snel en eenvoudig in op de beveiligde omgeving van Film1. Deze inloggegevens blijven in beheer van je provider en worden noch aan Film1 noch aan derden verstrekt.